خاورمیانه

دلسردی کردهای سوریه از آمریکا/ «آمریکا باز هم به ما خیانت میکند»!

یکی از رهبران احزاب کُرد با اشاره به توافق آنکارا و واشنگتن برای تشکیل منطقه امن گفت: آمریکا در قضیه عفرین نظاره گر بود اکنون هم پشت کردها را خالی می کند

آمریکا و ترکیه چهارشنبه (روز گذشته) اعلام کردند که بر سر ایجاد مرکز عملیات مشترک در ترکیه برای هماهنگی و مدیریت تشکیل منطقه «امن» با هم به توفق رسیده‌اند.

پس از سه روز مذاکره بین آمریکا و ترکیه، وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای از «تکمیل مذاکرات با مسئولان نظامی آمریکا بر سر منطقه امن» خبر داد. بر اساس توافق آمریکا و ترکیه، مرکز عملیات مشترکی در سریعترین زمان ممکن تشکیل خواهد شد تا مدیریت و هماهنگی بر سر منطقه امن، صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، یکی از رهبران احزاب کُرد در رابطه با این موضوع به پایگاه خبری «سمارت» گفته است  که آمریکا «به رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی [کُرد] به وضوح گفته است که آنان [آمریکایی‌ها] برای حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه با ترکیه مقابله نخواهند کرد».

این فرد تصریح کرد که آمریکایی‌ها «می‌دانند که قصد آن (ترکیه) برای آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه جدی است و احتمال می‌دهند که در هر زمانی آن را آغاز کند».

وی که نخواسته نامش فاش شود، اعلام کرده که «آمریکایی‌ها در تلاش هستند که از تنش با تُرک‌ها اجتناب کنند تا اجازه ندهند که [مسئولان ترکیه] به روسیه نزدیک شوند».

به گفته این شخص، آمریکا بیهوده تلاش می‌کند که مانع از آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه شود؛ زیرا ترکیه بر شروط خود درباره منطقه امن اصرار دارد. ترکیه می‌گوید که این منطقه امن، باید در عمق 40 کیلومتر باشد و نیروهای ترکیه‌ای بر آن تسلط داشته باشند.

وی ادعا کرده که نیروهای دموکراتیک سوریه به همراه نهاد موسوم به «خودگردان» کُرد، چندین هیئت به کشورهای اروپایی اعزام کردند تا از آغاز عملیات نظامی ترکیه جلوگیری کنند.

این شخص همچنین از مذاکره کُردها با دولت سوریه خبر داد و گفت که دمشق اعلام کرد که باید کُردها این منطقه را تحویل نیروهای دولتی دهند، ولی کُردها این مسئله را نپذیرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا