آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

«دلیر علوی» مسئول «ستاد اقوام، مذاهب و اقلیت‌های حامی رییسی در آذربایجان‌غربی» شد

«سید دلیر علوی کورانه» مسئول راه‌اندازی «ستاد اقوام، مذاهب و اقلیت‌های حامی ابراهیم رییسی در آذربایجان‌غربی» اعلام شد.

رییس «ستاد اقوام و مذاهب ابراهیم رییسی»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران، «سید دلیر علوی کورانه» را مسئول راه‌اندازی «ستاد اقوام، مذاهب و اقلیت‌های حامی ابراهیم رییسی در آذربایجان‌غربی» اعلام کرد.

«سید دلیر علوی کورانه»، پیش‌تر در دوره‌های دهم و یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی اورمیه نامزد انتخابات شده بود که در هر دو دوره هم موفق به کسب آرای لازم برای ورود به مجلس نشده بود.

این دومین انتصاب «مشکوک» یک کُرد برای آذربایجان‌غربی از سوی تیم انتخاباتی ابراهیم رییسی می‌باشد. بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، در خبری که امروز یکشنبه ۹ خرداد منتشر کرد، از انتصاب «آرمان سیمتگو (سیمتقو)»، نوه «اسماعیل سیمتگو (سیمتقو)» معروف به «قصاب آذربایجان غربی» بعنوان «مدیر ستاد اقوام و عشایر آذربایجان‌غربی» از سوی ستاد مرکزی انتخاباتی ابراهیم رییسی خبر داده بود.

همچنین بخوانید: آرمان سیمتگو نوه اسماعیل، قصاب آذربایجان‌غربی، بعنوان مدیر ستاد اقوام و عشایر آذربایجان‌غربی ابراهیم رییسی منصوب شد

در حالی که هنوز وحشت ایجاد شده از حمام خونی که اسماعیل سیمتگو (سیمتقو) در آذربایجان‌غربی به راه انداخته بود، بعنوان یکی از مصیبت‌های یکصد سال اخیر در بین مردم زنده است، انتصاب، «آرمان سیمتگو (سیمتقو)» بعنوان «مدیر ستاد اقوام و عشایر آذربایجان‌غربی» توسط ستاد رییسی، از سوی مردم و فعالین آذربایجان فراتر از دهن کجی، یک اقدام تنش‌آور و خطرناک ارزیابی می‌شود.

تنها ساعاتی پس از اعلام انتصاب، «آرمان سیمتگو (سیمتقو)» بعنوان «مدیر ستاد اقوام و عشایر آذربایجان‌غربی» ابراهیم رییسی، اکنون خبر می‌رسد که «سید دلیر علوی کورانه»، که در دوره‌های دهم و یازدهم انتخابات مجلس ایران از سوی گروه‌های مسلح و توثعه‌طلب کُردی بشدت مورد حمایت قرار گرفته بود، نگرانی‌ها در مورد اتحاد سیاسیون حکومت ایران و گروه‌های توسعه‌طلب و ستیزه‌جوی کُردی بر علیه بافت جمعیتی و ساختار بروکراسی آذربایجان‌غربی افزایش یافته است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا