ایرانخاورمیانه

دومین حمله به مواضع ایران در سوریه طی یک هفته؛ الحدث: مرکز پهپادها هدف قرار گرفت

برخی رسانه‌ها، از جمله الحدث، گزارش داده‌اند در جریان حمله منتسب به اسرائیل که شامگاه پنجشنبه علیه مناطقی در حومه دمشق انجام شد، یک مرکز پهپادها و سامانه راداری ایران هدف قرار گرفت.

الحدث روز جمعه ۲۶ فروردین گزارش داد که در جریان حملات هوایی اسرائیل در شامگاه پنجشنبه «سامانه‌های ضدهوایی ایران که به تازگی ارسال شده بود» و «محموله پهپادهای پیشرفته ایران» و «سامانه راداری» هدف قرار گرفت.

خبرگزاری دولتی سوریه شامگاه پنجشنبه گزارش داد که اسرائیل چند نقطه در حومه غربی دمشق را هدف حمله موشکی قرار داده است.

به گفته سوریه، در این حمله به کسی آسیب نرسید اما در پی آن خسارت‌هایی مالی به بار آمد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا، نیز از شنیده شدن صدای چندین انفجار در دمشق خبر داد و گزارش کرد که هدف این حمله تاسیسات نظامی بوده است.

این حملات معمولا به اسرائیل نسبت داده می‌شوند اما اسرائیل دست داشتن خود در آنها را تایید یا تکذیب نمی‌کند.

ساعاتی پیش از حمله به حومه دمشق، اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه خطاب به اسرائیل گفته بود: «اگر به منافع این نظام در هر کجای عالم تعرضی صورت بگیرد پاسخ جدی خواهیم داد» و «اگر ملاحظاتی می‌کنیم، ملاحظات ماست نه از قدرت شما».

حمله شامگاه پنجشنبه دومین حمله به مواضع ایران در سوریه طی یک هفته و نهمین حمله در سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

روز شنبه نیز خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داده بود که پدافند هوایی این کشور به مقابله با حملات اسرائیل در اطراف مصیاف، در استان حماه، پرداخته و تعدادی از موشک‌ها را منهدم کرده است.

پس از آن دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که اهداف حملات اسرائیل در استان حماه، محل استقرار شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان بوده است.

بنابر همین گزارش، یکی از مراکزی که هدف قرار گرفت مرکز نگهداری و تحقیقات توسعه موشک‌های میان‌برد و پهپاد‌های سپاه پاسداران و حزب‌الله بود.

پیش از حمله روز شنبه، آخرین حمله منسوب به اسرائیل به سوریه در ۱۶ اسفند انجام شد و پس از آن جمهوری اسلامی تایید کرد که در جریان این حمله دو سرهنگ سپاه پاسداران کشته شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا