اجتماعیایرانسیاست

دو جوان عرب اهل شوش هنگام انتقال به بيمارستان شكنجه شده‌اند

دو جوان عرب اهل شوش که در اثر اصابت گلوله نیروهای پایگاه بسیج دانش جان باخته بودند، هنگام انتقال به بيمارستان شكنجه شده‌اند.

فعالین حقوق بشری عرب احوازی به نقل از منابع مطلع اعلام کردند، دو جوان عرب اهل شوش که در اثر اصابت گلوله نیروهای پایگاه بسیج دانش جان باخته بودند، هنگام انتقال به بيمارستان شكنجه شده‌اند.

فعالین حقوق بشری عرب احوازی همچنین تاکید می‌کنند که بيانيه سپاه جهت تشويش اذهان عمومى وكمك به قاتلان و فرار از مسؤليت صادر شده است.

منابع مطلع مى گويند؛ ابراهيم عطشانى (كعبى) و  مصطفى حرگانى در حين انتقال به بيمارستان مورد شكنجه قرار گرفتند. اين منابع افزودند: اداره اطلاعات جمهوری اسلامى ايران در شهرستان شوش كليه اعضای خانواده ابراهیم عطشانى را بازداشت و به مكان نامعلومی منتقل كردند.

منابع محلى همچنین مى گويند يكى از اعضای خانواده ابراهیم عطشانى كه جسد او را دیده بود، از قطع پای ابراهيم تعجب كرده است و مى گويد: «جراحت پاى ابراهيم نیازی به قطع عضو نداشته است و این نشان می دهد كه ابراهيم عطشانى قبل از فوت مورد شكنجه وحشیانه قرار گرفته است.»

تهديد، فشار و بازداشت اعضاى خانواده اين دو جوان و همچنين اتهام اين دو جوان به “تروريست بودن” توسط سپاه پاسداران ايران براى كمك به قاتلان و مجريان فرمان «آتش به اختيار » كه بدون دليل و بطور خودسرانه به فرزندان اين مرز و بوم تيراندازى مى كنند و آنچه كه در بيانيه “سپاه ولى عصر” آمده، كذب محض و جهت تشويش اذهان عمومى است.

شاهدان عينى حاضر در صحنه روايت دروغين سپاه پاسداران ايران مبنى بر وجود اسلحه همراه اين دو جوان را تكذيب كردند و تصاويرى كه از صحنه مجروح شدن ابراهيم و مصطفى منتشر شده، حقائق مبنى بر عدم وجود آمبولانس براى كمك به مجروحين و عدم وجود اسلحه را به وضوح ثابت مى كند. اين شهود گفتند كه ابراهيم و مصطفى با ماشين نيروهاى لباس شخصى منتقل شدند.

گفتنی است که «ابراهيم عطشانى»، ۲۰ ساله، فرزند صالح و «مصطفى حرگانى» ،۲۲ ساله، فرزند كريم از اهالى منطقه دوار شهر شوش بامداد جمعه ۶ فروردين ۱۴۰۰ با شليك مستقيم نيروهاى «بسيج پايگاه دانش» مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند و یک روز بعد از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا