تحلیل و گزارشجهان

راز قطع گاز و برق در طوفان زمستانی تگزاس-تایماز اورمولو

طرفداران ذوق زده ایران با بازنشر فیلم‌ها و عکس‌هایی از صف‌های طولانی گاز و خبر کشته شدن شهروندان در اثر سرمای بی سابقه اخیر در آمریکا ذوق‌زده می‌شوند.

طرفداران ذوق زده ایران با بازنشر فیلم‌ها و عکس‌هایی از صف‌های طولانی گاز و خبر کشته شدن شهروندان در اثر سرمای بی سابقه اخیر در آمریکا از اینکه برای دو سه روز قسمتی از آمریکا شبیه ۱۲ ماه سال در ایران شده است ذوق مرگ شدند.

ایالت جنوبی تگزاس با اقتصادی به بزرگی کشور آلمان ایالتی است که تمام مایحتاج انسانی از هواپیما گرفته تا سوزن خیاطی را تولید می کند و صاحب منابع نفت و گاز عظیمی است.

به طور سنتی تگزاسی ها مغرور و متکی بخود هستند و در غالب موارد قوانین منحصر به خود را دارند. مثلا شهر هیوستون پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر تگزاس به اداره پلیس اجازه نداده تا از دوربین های ترافیک برای جریمه کردن رانندگان خاطی استفاده کند.

این ایالت گرمسیر سرمایه گذاری بزرگ برای پاک کردن معابر، جاده ها و شهرها انجام نداده است زیرا بارش برف و یخ بندان بندرت در این ایالت اتفاق می افتد اما مثلا در ایالت ویرجینیا مبالغ هنگفتی برای ایام ایام سرد سال خرج می شود زیرا ایالت در فصول سرد می تواند یخ بندان های طولانی و بارش های سنگین برف را تجربه می کند.

تگزاس به شبکه برق و گاز فدرال وصل نیست به همین سبب در طوفان زمستانی چند روز اخیر در اثر افزایش ناگهانی انرژی و یخ زدن لوله های گاز و قطع سیم های برق حوادث ناگواری در این ایالت اتفاق افتاد که برخلاف ایران به سرعت نسبت به تعمیر خطوط انرژی اقدام شد و نیازهای شهروندان مرتفع گردید.

طرفداران جمهوری اسلامی ایران با بی وجدانی خاص خودشان به تبلیغات پرداخته و از این فرصت تاریخی استفاده کردند تا بی تدبیری، بی لیاقتی، فساد و سوئ مدیریت رژیم را عادی جلوه دهند. من شخصا حدود ۸ سال است در آمریکا زندگی می کنم که ۱.۵ سال آن در دالاس سالت تگزاس سپری شده است و تاکنون حتی یک بار شاهد قطع برق، گاز یا آب و برق نبوده ام.

این نشان از مدیریت عالی و امکانات زیر بنایی بسیار قوی در این کشور است و مقایسه ایران و آمریکا را به این نحو دروغ گویی آشکار، بی وجدانی و توجیه یک رژیم خونریز و ناکارآمد و بشدت فاسد می دانم.

به هرحال روزی خواهد رسید که تاریخ و مردم ما، افکار، کردار و قضاوت های ما را قضاوت خواهند کرد. به قول حافظ دور نیست آن روز که ” تا که رسوا شود هرکه در او غش باشد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا