آذربایجانایران

وضعیت وخیم زندانی سابق آذربایجانی اکبر لکستانی در اثر عوارض شکنجه در ایران

بنا به گزارش نزدیکان آقای اکبر لکستانی،سلامت جسمی این زندانی سیاسی سابق روبه وخامت می باشد که عکس و فیلم های منتشرشده نشان می دهد

ایشان از ناحیه موچ پا که در اثر شکنجه های نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بوجود آمده بود و باعث ایجاد عفونت های مزمن شده بود علی رغم درمانهای متعدد از سلامتی رنج می برد طبق گزارشات قبلی در طول امسال انگشتان پای ایشان بعلت عفونت شدید مورد جراحی قرار گرفت و قطع گردید و در ادامه عفونت احتمال قطع موچ پای ایشان وجود دارد.

لازم به ذکر است اکبر لکستانی، شهروند ایرانی-آمریکایی، رئیس پیشین شورای شهر شوط از توابع استان آذربایجان غربی، روزنامه‌نگار و مجروح جنگ هشت ساله ایران و عراق و زندانی سیاسی سابق آذربایجانی در ایران است که پس از بازگشت به ایران، به‌دست مأموران سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد و در طول دوران زندان، تحت شدیدترین شکنجه‌های جسمی و روانی قرار گرفت.
این زندانی سیاسی نه تنها در زمان حبس از بسیاری از حقوق خود محروم مانده بلکه در روندی فراقانونی، با «مجنون‌انگاری» و برای اعمال شکنجه مضاعف، به بیمارستان روانیِ رازی منتقل شده است.

این روزنامه‌نگار 13 نوامبر 2019 موقتاً با قید وثیقه آزاد شد در فوریه 2020 از راه‌های غیرقانونی از ایران فرار کرده به ایالات‌متحده بازگشت.

امروزه آقای لکستانی همچنان از اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، افسردگی، اختلالات خواب،عفونت های مزمن در قسمت های شکنجه شده و درد شدید جسمی ناشی از گروگان‌گیری و شکنجه ایران و عوامل آن رنج می‌برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا