جهان

روسیه بر اساس تجربه ارتش آذربایجان در حال آماده‌سازی برای رزمایش بزرگ “غرب -۲۰۲۱” است

رزمایش گسترده نظامی "غرب -۲۰۲۱" روسیه با بلاروس در سال جاری بر اساس تجربه جنگ ۴۴ روزه در قره باغ صورت خواهد گرفت.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از تمرینات “غرب -۲۰۲۱” در یک جلسه مشاوره با فرماندهان ارتش خبر داد.

تمرینات “غرب”، به طور سنتی بزرگترین رزمایش نظامی است که در طول سال توسط ارتش روسیه انجام می شود. تمرینات “غرب-۲۰۲۱” قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود.

سرویس مطبوعاتی منطقه نظامی غرب روسیه به خبرنگاران گفت که تمرینات ستاد فرماندهی در مقابله با پهپادها و موشک های کروز تمرکز خواهد داشت.

وی گفت: “در طول تمرینات، توجه ویژه ای به مقابله با پهپادها و موشک های کروز، مقابله با آتش و جنگ رادیویی دشمنان فرضی، انتقال سریع از یک نوع عملیات رزمی به نوع دیگر و ایجاد شرایط پیچیده، پویا و نیروهای هوایی تاکتیکی” خواهد شد.

کانال تلویزیونی وزارت دفاع روسیه با استناد به منابع در این وزارتخانه گفت که درگیری نظامی اخیر در قره باغ، توسعه روش های مبارزه با پهپادها را ضروری می کند.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه تصمیم گرفت با در نظر گرفتن تجربه جنگ قره باغ، توسعه پهپادها را تسریع کند. همچنین اخیراً ارتش روسیه برای اولین بار در شرایط واقعی جنگ در سوریه موشک و بمب را از پهپادهای اویون شلیک کرد.

بر اساس این گزارش، رزمایش “غرب -۲۰۲۱” همچنین واحدهای ویژه را برای جدا شدن از نیروهای اصلی و انجام حملات در اعماق سرزمین های تحت کنترل دشمن فرضی آموزش می دهد.

این را می توان مطالعه تاکتیک های ارتش آذربایجان در جنگ قره باغ دانست. از آنجا که نیروهای ویژه آذربایجان دهها کیلومتر از نیروهای اصلی ارتش فاصله داشتند و به اعماق مناطق تحت کنترل دشمن نفوذ می کردند، به عنوان مثال این نیروها ده ها کیلومتر در مسیر آغ‌اوغلان (هادروت)، مسیرهای کوهستانی و جنگلی پیشروی کردند و به چندین کیلومتری شوشا رسیدند. و این برای دشمن کاملاً غیر منتظره بود. نیروهای ویژه در اطراف شوشا تقویت شدند و شرایط را برای پیشروی نیروهای اصلی از جمله توپخانه ایجاد کردند. سپس حمله قاطعانه ای را به شوشا انجام دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا