ایرانجهانخاورمیانهسیاست

رویارویی دوم؛ کشتی آمریکا پس از مواجهه با شناورهای ایرانی ۳۰ گلوله اخطار شلیک کرد

پنتاگون عصر دوشنبه ۲۰ اردیبهشت اعلام کرد، یک ناو گارد ساحلی آمریکا پس از نزدیک شدن ۱۳ فروند شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران ۳۰ گلوله هشدار شلیک کرد.

پنتاگون عصر دوشنبه ۲۰ اردیبهشت اعلام کرد، یک ناو گارد ساحلی ایالات متحده پس از نزدیک شدن ۱۳ فروند شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۳۰ گلوله هشدار شلیک کرد.

این دومین بار طی ماه گذشته است که شناورهای ارتش ایالات متحده به دلیل آنچه رفتار غیر ایمن شناورهای ایرانی در منطقه گفته اند، مجبور به شلیک گلوله های هشدار دهنده می‌شوند.

جان کربی سخنگوی پنتاگون گفت، این شلیک های اخطار پس از نزدیک شدن قایق های تندرو ایرانی به ۱۵۰ یاردی شش ناو نظامی آمریکایی از جمله ناو آمریکایی یو اس اس مونتری انجام شد که در حال اسکورت زیردریایی موشکی هدایت شونده جورجیا بودند.

جان کربی گفت، شناور گشتی مائوئی، از یک مسلسل کالیبر ۵۰ شلیک کرد تا نهایت قایق‌های سپاه از صحنه دور شدند.

وی گفت رفتار قایق‌های سپاه پاسداران را «بسیار تهاجمی» توصیف کرد و افزود که تعداد شناورهای ایرانی بیشتر از موارد قبل بود.

در اوایل اردیبهشت ماه نیز، یک کشتی نظامی ایالات متحده پس از نزدیک شدن سه ناو سپاه پاسداران ایران به آن گلوله‌های اخطار شلیک کرد.

آخرین حادثه در حالی رخ داده است که قدرتهای جهانی و ایران به دنبال سرعت بخشیدن به تلاشها برای بازگشت واشنگتن و تهران به برجام هستند.

مقامات آمریکایی هفته گذشته برای دور چهارم مذاکرات غیرمستقیم با ایران در مورد چگونگی از سرگیری پیروی از این توافق به وین بازگشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا