آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

سجاد شهیری به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد

سجاد شهیری، فعال مدنی آذربایجانی ساکن سولدوز (نقده) از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو این شهر به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس حکمی که از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ سولدوز به ریاست قاضی «امیر کیومرثی» صادر شده، آقای شهیری از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» مستندا طبق ماده ۱۸ و ۱۹ و ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به ۶ ماه حبس تعزیری درجه ۶ محکوم شده است.

این فعال مدنی آذربایجانی همچنین، از بابت اتهام «عضویت در گروه غیر قانونی گاماج» طبق ماده ۴ از آیین دادرسی کیفری جدید و ماده ۱۲۰ از قانون مجازات اسلامی و اصل ۳۷ از قانون اساسی تبرئه شده است.

گفتنی است که حکم صادره طبق تبصره ۲ ماده ی ۳۸۰ قانون آیین دادرسی کیفری بصورت کتبی به آقای شهیری ابلاغ نشده و این فعال مدنی تنها توانسته از این حکم یادداشت برداری نماید.

اتهام آقای شهیری در شعبه ۱۶ بازپرسی عمومی و انقلاب شهرستان تبریز به ریاست سید علی موسوی «تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در گروه گاماج» عنوان شده بود و با ارجاع پرونده از دادگاه انقلاب تبریز به دادگاه کیفری ۲ سولدوز جلسه رسیدگی به این اتهامات در تاریخ ۲۱ آبان ۹۹ در شعبه ۱۰۳ این شهر برگزار شد.

این حکم در رابطه با بازداشت آقای شهیری در تاریخ ۲۶ دیماه سال ۹۸ توسط ماموران اداره اطلاعات سولدوز می‌باشد. وی در تاریخ ۱۲ اسفندماه، با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان این شهر منتقل و با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شده بود.

آقای شهیری همچنین در تاریخ ۱ تیرماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در شهرستان سولدوز بازداشت و در تاریخ ۲۵ تیرماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی تا پایان زمان دادرسی آزاد شده بود.

او نهایتا توسط دادگاه انقلاب شهرستان نقده به یک سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم به دلیل عدم سابقه کیفری به بیست روز حبس کاهش پیدا کرد.

آقای شهیری در جریان مراسم قلعه بابک در تاریخ ۱۵ تیرماه ۹۷ نیز به همراه ده‌ها تن دیگر بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا