ایرانجهان

سخنگوی پنتاگون از پاسخ به سوالی درباره طرح سپاه برای ترور یک ژنرال آمریکایی امتناع کرد

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، در نشست خبری خود از پاسخ به سوالی درباره طرح نیروی قدس سپاه پاسداران برای ترور یک ژنرال ارشد آمریکایی در آلمان امتناع کرد اما گفت: ایران به حمایت خود از گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد و کارهای بسیار بدی را به بدترین روش انجام می‌دهد.

در جریان نشست خبری روز دوشنبه سخنگوی پنتاگون، یکی از خبرنگاران پرسید که موساد، سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل، گفته که طرح ایران برای ترور یک ژنرال ارتش آمریکا در آلمان را خنثی کرده است. نام این ژنرال آمریکا چیست و چه زمانی این اتفاق افتاده است»، اما سخنگوی پنتاگون از پاسخ به این سوال امتناع کرد و گفت: من در این مورد حرفی نمی‌زنم.

ایران اینترنشنال سه روز پیش در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که نیروی قدس سپاه پاسداران با استفاده از قاچاقچیان مواد مخدر قصد ترور یک دیپلمات اسرائیلی در استانبول ترکیه، یک ژنرال آمریکایی در آلمان و یک روزنامه‌نگار در فرانسه را داشته‌ است.

پس از آن بود که رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به خبر اختصاصی ایران اینترنشنال درباره خنثی شدن طرح نیروی قدس سپاه پاسداران برای انجام سه ترور در اروپا، از قول منابع اسرائیل گزارش دادند که موساد این طرح را خنثی کرده است.

در نشست خبری روز دوشنبه سخنگوی پنتاگون، همچنین خبرنگاری با اشاره به اینکه ایران تاکید کرده که از طرح‌های خود برای ترور مقام‌های آمریکایی به انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی دست بر نمی‌دارد، گفت: موساد نیز گفته که توطئه ترور یک ژنرال آمریکایی را در آلمان خنثی کرده است.

این خبرنگار از سخنگوی پنتاگون پرسید که با وجود اقدامات تحریک‌آمیز ایران، چه تدابیری برای حفاظت از نیروهای آمریکایی در خارج از آمریکا و در خاورمیانه، اجرا شده است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، در پاسخ گفت: ما همیشه به حفاظت از نیروهای خود در خارج از کشور، به ویژه در خاورمیانه توجه داریم بر اساس هر تهدید امنیتی نحوه حفاظت از این نیروها را تغییر می‌دهیم.

سخنگوی پنتاگون در ادامه تاکید کرد که هیچ کسی در وزارت دفاع آمریکا از این واقعیت غافل نیست که ایران همچنان یک بازیگر بدخیم در منطقه است.

کربی افزود: ایران به حمایت خود از گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد. آنها همچنان توسعه برنامه موشک‌های بالستیک خود را دنبال می‌کنند، به ایجاد آزار و مزاحمت برای کشتیرانی می‌پردازند و به وضوح تهدیدی در حوزه دریایی هستند و کارهای بسیار بدی را به بدترین روش در خاورمیانه انجام می‌دهند.

سخنگوی پنتاگون اضافه کرد که وزارت دفاع آمریکا بر عدم دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید دارد و در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دیگر هیچ مشکلی در خاورمیانه به آسانی حل نمی‌شود.

کربی گفت: ما همچنان به حمایت خود از دیپلمات‌‌هایمان برای رسیدن به توافق جدیدی در مورد برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهیم اما با این وجود، پنتاگون به حفاظت از منافع آمریکا و حفاظت از متحدان و شرکای خود در خاورمیانه متعهدیم. به همین دلیل است که ما هنوز در خاورمیانه حضوری قوی در زمین و دریا داریم.

کربی افزود: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، خودش تجربه زیادی در خاورمیانه دارد و به همین دلیل بسیار دقیق این منطقه را زیر نظر دارد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در دوره‌ای فرمانده نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق بود و پس از آن از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، به مدت سه سال نیز فرماندهی سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، را بر عهده داشت که کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و از جمله ایران در حوزه تحت مسئولیت آن قرار دارند.

سخنگوی پنتاگون در نشست خبری روز دوشنبه خود گفت که نمی‌خواهد درباره چگونگی مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده متعدد ایران صحبت کند اما افزود که تهدیدات ناشی از این اقدامات ایران به طور مداوم تغییر می‌کند و نحوه حفاظت از نیروهای ایالات متحده در این منطقه نیز متناسب با تهدیدها تغییر شکل پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا