ایرانخاورمیانه

سرباز اسرائیلی در فرودگاه شیراز بود اما متوجه او نشدند

به گزارش تایمز اسرائیل ارتش این کشور روز پنجشنبه سوم نوامبر (۱۲ آبان) اعلام کرد که یک سرباز اسرائیلی هفته گذشته در فرودگاه بین‌المللی شیراز فرود آمد.

یک سرباز اسرائیلی در حال پرواز از ازبکستان به مقصد امارات متحده عربی بود . ظاهرا ماموران اطلاعاتی ایران از حضور او در هواپیمای ازبکستان بی‌اطلاع بوده‌اند. پس از فرود، موساد با این سرباز تماس گرفت و به او گفت که هویت خود را پنهان کند.

به گفته نیروهای دفاعی اسرائیل، این سرباز ۱۹ ساله روس‌تبار که در فرماندهی شمال ارتش اسرائیل خدمت می‌کند، برای دیدار با خانواده‌اش به ازبکستان سفر کرده بود.

پرواز مسافربری از تاشکند پایتخت ازبکستان به مقصد دبی در امارات متحده عربی به دلیل وضعیت پزشکی یکی از مسافران تغییر مسیر داد. این هواپیما در فرودگاه بین‌المللی شیراز فرود آمد، حدود ۹ ساعت در ایران سپری کرد و دوباره به پرواز خود ادامه داد.

گزارش‌های رسانه‌های عبری‌زبان حاکی از آن است که مسافران از هواپیما پیاده شده و به ترمینال فرودگاه فرستاده شدند. این سرباز با والدینش تماس می‌گیرد و سپس فرماندهان ارتش از وضعیت او مطلع می‌شوند.

جزئیات در نهایت به مقامات ارشد دفاعی اسرائيل منتقل شده و آنها به یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل اطلاع دادند. سپس سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل، موساد وارد عمل شد و با این سرباز تماس گرفت.

بنابر گزارش‌ها موساد به او می‌گوید هویت اسرائیلی خود را پنهان کند و به زبان عبری صحبت نکند. این سرباز اسرائيلی گذرنامه خارجی خود را که در اسرائیل صادر شده بود، به کارکنان فرودگاه نشان داد، بدون اینکه هیچ گونه سوء ظنی ایجاد شود.

بر اساس برخی گزارش‌ها او با گذرنامه روسی در حال سفر بوده است.

این سرباز اسرائيلی پس از حدود ۹ ساعت انتظار در فرودگاه شیراز به همراه سایر مسافران دوباره سوار هواپیما شد و به امارات پرواز کرد و سپس پرواز دیگری را به سمت اسرائیل گرفت.

اخبار کانال ۱۲ إسرائيل بدون ذکر منبع گزارش داد که ایران ممکن است پس از بلند شدن مجدد هواپیما متوجه شده باشد که یک اسرائیلی در هواپیما بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا