ایران

سردادن شعار «مرگ بر خامنه‌ای» در مراسم خاکسپاری جوان قشقایی کشته شده به دست سپاه

در مراسم خاکسپاری «عیسی روشندل دوغانلی» جوان تورک قاشقایی که به دست نیروهای سپاه پاسداران ایران کشته شد، حاضرین بر علیه خامنه ای و سپاه پاسداران شعار سر دادند.

تورکان قاشقایی در مراسم بدرقه شهید دوغانلی شعارهایی از قبیل «مرگ بر خامنه ای» ، «مرگ بر بسیجی » ، «مرگ بر سپاهی» و «قاشقایی می میرد ذلت نمی پذیرد» سر دادند.

عیسی روشندل دوغانلی، از ایل فارسیمادان (ائیمۆر) طایفه دوغانلی تیره یول اوغلو، روز شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱، در قیشلاق پدری خود ، بر اثر حمله ماموران سپاه پاسداران ایران کشته شد. عیسی روشندل ۳۹ ساله پدر دو‌ فرزند بود.

حکومت ایران در راستای سیاست های تورک ستیزانه خود، در ماهها و سالهای اخیر تلاش گسترده ای را برای سرکوب و اخراج تورک های قاشقایی و پراکنده کردن آنها از سرزمین های اجدادی شان در استانهای شیراز، بوشهر، اصفهان، خوزستان و کهگلویه و بویر‌احمد و … را آغاز کرده است.

تورک های قاشقایی از بزرگترین گروههای ائتنیکی جنوب ایران هستند و جمعیت آنها حدود ۳ میلیون نفر می باشد. «قاشقای یورد» سرزمین تورک های قشقایی می باشد که بخش هایی از استان های کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس و بوشهر را شامل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا