آذربایجانایران

سعدالله ساسانی در زندان اهر؛ گزارشی از آزادی و بازداشت دوباره ۶تن از فعالین حرکت ملی آزربایجان

۶تن از فعالین حرکت ملی آزربایجان به نامهای مصطفی عوض‌پور، رحیم ساسانی، محمد مردی، جعفر نوری، سعدالله ساسانی و محمد علیپور پس از آنکه بعد از ظهر ۱۷ تیر ۱۴۰۲ از اداره اطلاعات خداآفرین آزاد شده بودند دیروز ۱۸ تیر، سه تن از فعالین به نامهای سعدالله ساسانی، جعفر نوری و رحیم ساسانی در هنگام مراجعه برای تحویل گوشی همراه و وسایل شخصی‌شان دوباره بازداشت شده اند.

سعدالله ساسانی، جعفر نوری و رحیم ساسانی دیروز ۱۸ تیر ۱۴۰۲، پس از بازداشت به شعبه اول دادیاری، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خداآفرین منتقل و در شعبه مذکور با عنوان «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» تفهیم اتهام گردیده‌اند و به آنها اطلاع داده شده که برای هر ۶تن از بازداشت شدگان پرونده ای با همان عنوان اتهامی گشوده شده است.

پس از تفهیم اتهام توسط دادیار پرونده، فعالین با تودیع قرار کفالت ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شده‌اند که پس از آزادی رحیم ساسانی و جعفر نوری، بدلیل کارشکنی مسئولین قضایی_امنیتی و پایان وقت اداری امکان آزادی برای سعدالله ساسانی فراهم نشده و ایشان به زندان مرکزی شهرستان اهر منتقل شده اند.

نزدیکان این فعالین، اطلاع داده‌اند پس از بازداشت این ۶فعال حرکت ملی در ظهر روز ۱۶تیر ۱۴۰۲ در هنگام بازدید از حسرت کورپوسو (پل خداآفرین) واقع در شهرستان خداآفرین، افراد به هنگ مرزی منتقل گردیده و تا ساعت ۳:۰۰ بامداد روز ۱۷ تیر در محوطه هنگ بازجویی شده و سپس به کلانتری شهرستان خداآفرین منتقل شده بودند همچنین در هنگام بازداشت و در زمان بازجویی فعالین مورد ضرب و شتم مامورین قرار گرفته و با پاسخ فعالین روبرو شده و در حین این درگیری آسیب بدنی جزئی به سعدالله ساسانی و محمد علیپور وارد شده است.

فعالین ملی آزربایجانی مطلع اطلاع داده اند، بازداشت این فعالین بدلیل اعتراض نمادین آنها به آلودگی رود آراز و تبعات ناشی از آن، بوده است.

این فعالین آزربایجانی پیشتر نیز سابقه احضار، بازداشت و تحمل حبس در سالهای اخیر را داشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا