جهان

سیاست «جلب رضایت» با «هیتلر» کارساز نبود، با «رژیم ایران» نیز کارساز نخواهد بود

عادل الجبیر با اشاره به اینکه بعد از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو اکنون منطقه با گزینه انتخاب میان خیر و شر روبه رو است، افزود: سیاست «جلب رضایت» با «هیتلر» کار ساز نبود، با «رژیم ایران» نیز کارساز نخواهد بود.

مشاور دولت عربستان در امور خارجه امروز (شنبه) در سخنرانی خود در نشست منامه تاکید کرد: سیاست جلب رضایت ایران کار ساز نیست و نباید به ایران اجازه داد که به سیاست خارجی خود  ادامه دهد.

 

وی افزود: بعد از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در 14 سپتامبر اکنون منطقه با گزینه انتخاب میان خیر و شر روبه رو است. عربستان مخالف گفت وگو با تهران نیست اما بازدارندگی همچنان باید ادامه داشته باشد تا ایران حملات خود را تکرار نکند. سیاست جلب رضایت با هیتلر کار ساز نبود بنابراین با رژیم ایران نیز کارساز نخواهد بود.

 

مشاور دولت عربستان در امور خارجه، با اشاره به دخالت ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو افزود: کاملا روشن است که حملات 14 سپتامبر با سلاح ایرانی انجام شد و این حملات از سمت شمال بود نه جنوب. ایرانی ها نمی توانند خود را از این مساله کنار بکشند و ریاض منتظر نتایج تحقیقات بین المللی در این زمینه است.

عادل الجبیر در ادامه تصریح کرد: چیزی که اکنون در منطقه وجود دارد چشم انداز نور و روشنایی و در مقابل آن چشم انداز تاریکی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا