ایران

شمار قربانیان کرونا در ایران به 2077 نفر رسید

با فوت 143 نفر دیگر در ایران آمار قربانیان بر اثر بیماری کویید 19 در این کشور به 2 هزار و 77 نفر رسید.

منابع رسمی ایران روز چهارشنبه 25 مارس اعلام کردند که شمار قربانیان ویروس کرونا به 2077 نفر رسید.

به گزارش رسانه‌های ایران به نقل از وزارت بهداشت این کشور شمار قربانیان ویروس کرونا طی بیست و چهار ساعت گذشته را 143 نفر اعلام کرد. با افزودن این تعداد از قربانیان تازه این ویروس شمار کل قربانیان این بیماری در ایران تا ظهر روز چهارشنبه 25 مارس به 2077 رسید.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران ضمن اعلام این مطلب یادآور شد که 2206 مورد جدید ابتلا به کووید 19 طی روز گذشته تاکنون در کشور شناسایی شده و تعداد مبتلایان به این بیماری به 27 هزار و 17 نفر رسیده است.

جهانپور افزود:«تاکنون 9 هزار و 625 نفر از مبتلایان به بیماری همه گیر کرونا در سراسر کشور از این بیماری بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین با تشویق مردم به مشارکت در طرح غربالگری و بسیج ملی مقابله با کرونا اعلام کرد، تاکنون بیش از 47 میلیون و 500 هزار از نظر ابتلا به کووید 19 در کشور غربالگری شده‌اند.

این در حالی است که مقامات ایران طی روزهای گدشته پزشکان بدون مرز که داوطلبانه برای کمک به بیماران کرونایی وارد ایران شده بودند را از کشور خارج کردند.

مقامات ایرانی با اعلام اینکه نیازی به برپایی بیمارستان توسط نیروهای خارجی نیست، تیم پزشکان بدون مرز را به جاسوسی علیه ایران متهم کردند. برخی کاربران شبکه‌ها اجتماعی می‌گویند، مقامات ایران برای سرپوش گذاشتن به تعداد قربانیان این گروه را اخراج کرد..

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفته است که این گروه در حال راه‌اندازی بیمارستان صحرایی مقابله با کرونا با ظرفیت 50 تخت در این شهر بودند. این واحد درمانی به همراه دارو، ماسک و پوشاک ویژه کادر پزشکی، از مرکز پزشکان بدون مرز در فرانسه به ایران منتقل شده بود و قرار بود در اصفهان مستقر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا