اجتماعیایرانسلامتی و زندگیسیاست

امام جمعه مشهد: عوارض کرونا نعمت بود

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد می‌گوید «این ویروس منحوس و بیماری برای ما بلا بود، اما عوارضش را که می‌بینیم، واقعاً نعمت فوق‌العاده خدا بود،»

احمد علم‌الهدی، که از محدودیت‌های به وجود آمده برای مهار کرونا در دهمین هفته برگزار نشدن نمازجمعه نتوانسته موعظه هفتگی خودش را بکند، در متنی که با عنوان «پیام جمعه» منتشر شده کرونا را نعمت خدا خوانده است.

از سوی دیگر بر اساس آمار رسمی، تاکنون در ایران ۶ هزار و ۵۴۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و ۱۰۴ هزار و ۶۹۱ مبتلای قطعی دچار این بیماری شده‌اند.

آقای علم‌الهدی یکی از چهره‌هایی بود که در اوایل شیوع ویروس کرونا در ایران با تعطیلی نماز جمعه و مراکز مذهبی برای مهار کرونا مخالفت کرد.

نماینده آیت الله خامنه‌ای در مشهد، در ادامه افزود «این ویروس استعداد‌ها را شکوفا کرد و مردم را به حرکت درآورد.»

وی در ادامه با اشاره به نیروهای بسیج و سپاه و همچنین شرکتهای تحت پوشش آنها گفت: «دو ماه نگذشت، بچه شیعه‌های ما..انگیزه پیدا کردند، استعداد‌ها درخشان شد و در شرکت‌های دانش‌بنیان کار تولید کیت به‌جایی رسید که به کشور‌های مدعی توسعه‌یافتگی که ما را درحال‌توسعه می‌خوانند، کیت آزمایشی صادر کردند،»

طبق گزارشات و اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری‌های ایران از زمان شروع شوع ویروس کرونا در ایران چندین بار کمک‌ها و تجهیزات پزشکی از سوی سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای همسایه به ایران فرستاده شده است ولی تا به حال هیچ گزارشی مبنی بر صادرات اقلام بهداشتی یا تجهیزات پزشکی از سوی ایران به کشور دیگری گزارش نشده است. البته اگر ارصال محموله اقلام بهداشتی به لبنان را که دیروز ۱۸ اردیبهشت صورت گرفت را حساب نکنیم.

یکی از عمده‌ترین محصولاتی که در ایران پس از شیوع کرونا از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و سپاه به نمایش در آمد  ابزاری با نام “مستعان۱۱۰” بود که شخص فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشکر حسین سلامی، در مراسمی آن را نشان داد و مدعی شد می‌توان با آن وسیله تا شعاع صد متری و ظرف پنج ثانیه ویروس کرونا را شناسایی کرد.

لازم به ذکر است که این دستگاه ششمین اختراع سپاه در این زمینه بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا