ایران

ضرب و شتم شدید حمید منافی در زندان اوین

حمید منافی نظرلو (نادارلی) زندانی سیاسی تورک محبوس در زندان اوین در تماسی که شامگاه روز یکشنبه ۷ دی‌ماه ۹۹ با خانواده داشته، از ضرب و شتم شدید خود توسط افسر نگهبانان این زندان خبر داده است. 

به گفته آقای منافی نظرلو، روز جمعه ۵ دی ماه پس از آنکه مسئولین زندان به چند نفر از زندانیان جرایم عادی با الفاظ رکیک توهین کرده اند با اعتراض وی و افشین شهسواری دیگر زندانی عقیدتی مواجه شده اند.

مسئولین زندان پس از مواجهه با اعتراض آقایان منافی و شهسواری نسبت به نحوه برخورد با زندانیان، این دو زندانی سیاسی را به حیاط زندان منتقل و پس از زدن دستبند مورد ضرب و شتم شدید قرار داده اند.

به گفته آقای منافی، افسر نگهبانان طوری آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند که قسمت هایی از بدن آقای منافی کبود و انگشت وی دچار دررفتگی شده و آقای شهسواری نیز دچار شکستگی سر و کبودی بدن شده است.

از دیگر سو، دادیار ناظر زندان در اقدامی قابل تامل روز گذشته ۶دی ماه ۹۹ پس از ضرب و شتم، این زندانیان سیاسی را فراخوانده و آنها را تهدید کرده است.

اسامی سه تن از افسر نگهبانانی که در این ضرب و شتم وحشیانه شرکت داشتند، جلال مبینی، مهدی محمولی و فردی به اسم امراللهی می‌باشد.

حمید منافی، اکبر آزاد، علیرضا فرشی و بهنام شیخی از جمله بازداشت شدگان مراسم روز جهانی زبان مادری در شهرستان بهارستان تهران به سال ۱۳۹۲ بودند که متعاقب آن سرانجام با حکم قطعی تحمل ۲ سال حبس تعزیزی و۲ سال تبعید از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران روبرو گردیدند.

واحد اجرای احکام شهرستان بهارستان با بازداشت علیرضا فرشی، بهنام شیخی و حمید منافی در ۳۱ تیرماه سال جاری نسبت به اجرای حکم قطعی صادره اقدام کرده بود.

بنا به گزارش رسانه های حقوق بشری افشین شهسواری اهل قزوین و متولد ۱۳۶۱ است. این زندانی سیاسی در ۸ اسفند ۹۷ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین بازداشت شد. وی مدتی در بند ۲ الف زندان اوین تحت بازجویی و شکنجه قرار داشت.

او در مردادماه سال ۹۸ به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و ارتباط با مجاهدین خلق به سه سال و نیم زندان محکوم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا