آذربایجانایران

ضرب و شتم وحشیانه زلزله زده آذربایجانی که تقاضای چادر کرده بود

یکی شهروند آذربایجانی سالخورده خسارت دیده از زلزله خوی که تقاضای چادر برای اسکان خانواده را داشته است توسط مامورین حکومت ایران مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از ناحیه سر زخمی شد.

دیروز دوشنبه همچنین ماموران بسیجی و لباس شخصی حکومت ایران به زلزله زدگان خوی که برای دریافت چادر مقابل انبار اداره هلال حمر خوی تجمع کرده بودند حمله کردند و این شهروندان آذربایجانی را مورد فحاشی و ضرب و شتم قرار دادند.

ماموران یگان ویژه ایران روز شنبه نیز با ماشین آبپاش به شهروندانی که برای دریافت چادر و کمک به انبار اداره هلال احمر خوی مراجعه کرده بودند، حمله کرده بودند.

اقدامات ضدانسانی ماموران حکومتی بر علیه زلزله زدگان خوی، خشم شهروندان آذربایجانی را برانگیخته است. فعالین و شهروندان آذربایجانی که از امدادرسانی مسئولان ایران به زلزله زدگان خوی ناامید شده اند، در روزهای گذشته با راه اندازی کمپین های مردمی، شخصا اقدام به جمع آوری کمک های مردمی و ارسال این کمک ها به زلزله زدگان  کرده اند.

زلزله زدگان آذربایجانی در حالی به دلیل نبود امکانات دولتی در سرمای زمستان بی پناه مانده اند که حکومت ایران مانع از امدادرسانی ترکیه به زلزله زدگان خوی شد. روز یکشنبه ترکیه اعلام کرد حکومت ایران پیشنهاد کمک کیزیل‌آی(هلال احمر) ترکیه به زلزله‌زدگان آذربایجان در شهرستان خوی را رد کرده است.

لازم به ذکر است، شامگاه شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ، زلزله ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر شهر خوی آذربایجان را لرزاند و خسارات شدیدی به این شهر و روستاهای اطراف زد. به گفته منابع رسمی در این زلزله تاکنون حدود ۱۲۰۰ نفر مصدوم شده اند و حداقل سه نفر جان باخته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا