جهان

ده‌ها هزار حامی استقلال «کاتالونیای اسپانیا» در جنوب فرانسه دست به تجمع زدند

ده ها هزار استقلال‌طلب کاتالونیا در حمایت از رهبر تبعید شده کاتالان‌ها «کارلس پوگدمون» در جنوب فرانسه با برگزاری تظاهرات از مردم کشور خود خواستند تا به «مبارزه نهایی» برای استقلال آماده شوند.

رهبر در تبعید کاتالان‌های اسپانیا در شهری در جنوب فرانسه در جمع ده‌ها هزار حامی استقلال کاتالونیا خواستار مبارزه قاطع برای رسیدن به این هدف شد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هزار نفر از حامیان استقلال منطقه کاتالونیای اسپانیا، روز شنبه در شهر «پرپیگنان» در جنوب فرانسه اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

پوگدمون که در حال حاضر عضو پارمان اروپا است و در بلژیک زندگی می‌کند، از شرکت‌کنندگان در این تجمع که پرچم‌های کاتالونیا را به احتزاز درآورده بودند درخواست کرد تسلیم نشوند و به تلاش خود ادامه دهند.

او گفت: «می‌دانیم که متوقف نخواهیم شد و نمی‌توانند ما را متوقف کنند. نباید برای رسیدن زمانی بهتر صبر کنیم زیرا این زمان فرا رسیده است».

شهر پرپیگنان که تنها ۳۰ کیلومتر با مرز اسپانیا فاصله دارد، شهری نمادین برای بسیاری از کاتالان‌ها است.

پوگدمون در این خصوص گفت: «امروز ما به‌عنوان مردمانی آزاد پای خود را در خاک کاتالان گذاشتیم».

استقلال‌طلبان کاتالونیا در سال ۲۰۱۷، استقلال کاتالونیا از اسپانیا را طی یک انتخابات به رأی گذاشتند. با وجود یورش نیروهای امنیتی به مراکز رأی‌گیری و تلاش دولت مرکزی اسپانیا برای اخلال در روند برگزاری، اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان در آن همه‌پرسی، به جدایی این منطقه رأی دادند. این اقدام مهم‌ترین بحران سیاسی اسپانیا از زمان خاتمه یافتن حکومت دیکتاتوری «فرانسیسکو فرانکو» در این کشور قلمداد شد.

یک ماه پس از انجام انتخابات که با پاسخ شدید پلیس اسپانیا همراه شد، پارلمان کاتالونیا به‌طور یک‌جانبه استقلال این منطقه را اعلام کرد. دولت اسپانیا در اقدامی متقابل کنترل کامل این ناحیه را در دست گرفت و دستور دستگیری پوجدمون و سایر اعضای دولت را صادر کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا