خاورمیانهسیاست

عربستان سعودی از اظهارات بایدن در مورد پایان جنگ یمن استقبال کرد؛ همکاری می‌کنیم

عربستان سعودی از اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد تعهد واشنگتن در حمایت از عربستان سعودی در دفاع از حاکمیت این کشور و مقابله با خطرات آن استقبال کرد.

بر اساس بیانیه آژانس مطبوعاتی سعودی که روز پنجشنبه ۱۶ بهمن منتشر شده، عربستان سعودی همچنین موضع قاطع خود را در حمایت از دستیابی به یک راه حل جامع سیاسی برای بحران یمن بیان کرد و از تأکید آمریکا بر اهمیت حمایت از تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران یمن استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: “پادشاهی به دنبال همکاری با دولت بایدن و با آقای تیم لندرکینگ، نماینده آمریکا در یمن، سازمان ملل و همه احزاب یمنی و کشورهای ائتلاف برای دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع در یمن است.”

در این بیانیه افزوده شده است كه عربستان “به دنبال ادامه و تقویت همکاری و هماهنگی با آمریکا برای مقابله با چالش های منطقه است: از جمله شتاب بر روند صلح در خاورمیانه، حل اختلافات، حمایت از ثبات در لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، آفریقا و کشورهای ساحل و مقابله با افراط گرایی و تروریسم. همچنین، مقابله با پیامدهای پاندمی کرونا، تلاش برای ایجاد ثبات در بازارهای نفت و مالی به عنوان شریک در گروه بیست و تقویت همکاری در حوزه حفاظت از محیط زیست برای محافظت از منافع مشترک و افزایش امنیت و ثبات در منطقه و جهان.”

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورش پشتیبانی از عملیات نظامی در یمن را پایان داد.

یمن از سال ۲۰۱۴ شاهد درگیری مسلحانه بین نیروهای دولتی به رهبری عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور و ستیزه‌جویان گروه “انصار الله” (حوثی‌ها) است.

یک ائتلاف بین المللی به رهبری عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵ یک عملیات نظامی را برای حمایت از دولت هادی که از سوی جوامع بین المللی به رسمیت شناخته شده است، آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا