اجتماعیایرانسلامتی و زندگی

عضو خبرگان: کرونا توطئه دشمن بود؛ در پسا كرونا مي خواهند مسجد و هيئت را منزوي كنند

محمدمهدی میرباقری در صفحۀ اینستاگرام خود، با پیش کشیدن احتمال طراحی ویروس کرونا از سوی «دشمن» گفت مسجد و هیأت نباید تابع دولت مدرن باشد.

محمدمهدی میرباقری، عضو خبرگان رهبری،رییس فرهنگستان علوم اسلامی و استاد حوزه علمیه قم امروز ۵ اردیبهشت با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام شخصی خود گفت: «این احتمال وجود دارد که برخی قدرت‌ها، این توطئه خطرناک را طراحی کرده باشند که از فضای به وجود آمده شیوع کروناویروس استفاده کنند.»

عضو خبرگان رهبری با اظهار تاسف از پایان پذیرفتن قرون وسطا و آغاز رنسانس در غرب گفت: «غرب در دوره رنسانس، بشریت را از عالم غیب تنزل داد و انسان را در ذهن، محصور و ارتباطش را با خدا قطع کرد. این بار قدرت‌های جهانی می‌خواهند انسان‌ها را از چال به سیاه‌چال ببرند.»

او همچنین عنوان کرد: «بنابراین خطرناک‌ترین پدیده در جهان پساکرونا این است که جامعه بشری را به فضای حکمرانی مجازی ببرند؛ فضایی که حکمرانی آن در دست قدرت‌های بزرگ است، مدیریتش به صورت شبکه‌ای در جهان اداره می‌شود و ما هم کاربران آن هستیم. اگر قدرت‌های بزرگ در این کار موفق شوند، جهان را مستقیماً اداره می‌کنند.»

میرباقری در بخش دیگری از پست‌اش نوشته: «میلیاردها انسان را به قرنطینه بردند و رزمایش بزرگ حضور فعال در فضای مجازی را شکل دادند. آموزش استفاده از فضای مجازی در دو ماه اخیر بیش از چند سال گذشته است. جامعه مؤمنین تسلیم حکمرانی مجازی نخواهد شد و این طرح قدرت‌های جهانی با شکست مواجه می‌شود.»

او با دفاع از آغاز فعالیت مراکز مذهبی گفت: «توطئه‌گران جهانی می‌خواهند دین را کمرنگ، زمین‌گیر و استحاله کنند. مسجد و هیأت نباید رخنه‌پوشِ دولت مدرن باشد… محافل مذهبی، مساجد و هیأت‌های مذهبی را تعطیل کنیم خطرناک است. آنها می‌خواهند مساجد و هیأت‌ها را منزوی کنند؛ ما باید این پایگاه‌ها و محافل را فعال‌تر کنیم.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا