آذربایجان

علی‌اف: ابعاد همکاری میان آذربایجان و اسرائیل درحال متنوع‌تر شدن است

رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با وزیر امور خارجه اسرائیل گفت افتتاح سفارت کشورش در تل‌آویو نشان دهنده سطح بالای روابط دوجانبه میان دو کشور است.

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان با الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل که به باکو سفر کرده، دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی‌اف در این دیدار با اشاره به روابط رو به رشد میان آذربایجان و اسرائیل، گفت: افتتاح سفارت آذربایجان در اسرائیل نشان دهنده سطح بالای روابط دوجانبه میان دو کشور است. این رابطه نیز مبتنی بر دوستی، اعتماد، احترام و حمایت متقابل است.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین با بیان اینکه ابعاد همکاری میان باکو و تل آویو نیز درحال متنوع‌تر شدن است، افزود: برای مثال می‌توان از تشکیل کمیسیون مشترک میان دولت‌های آذربایجان و اسرائیل نام برد. امیدوار هستم تشکیل این کمیسیون باعث رشد سطح روابط میان دو کشور شود.

وی همچنین از بخش‌های مربوط به انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، شهرها و روستاهای هوشمند و منابع نفت و گاز را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که آذربایجان به تبادل تجربیات با اسرائیل اهمیت می‌دهد.

دو کشور دارای روابط راهبردی هستند

الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت افتتاح سفارت آذربایجان در تل‌آویو، گفت: دو کشور دارای روابط راهبردی هستند. از سوی دیگر روابط میان آذربایجان و اسرائیل تنها محدود به دولت‌ها نیست بلکه مبتنی بر دوستی مردم دو کشور نیز استوار است.

پس از این دیدار، سومین نشست کمیسیون مشترک دو کشور به ریاست وزیر خارجه اسرائیل و وزیر اقتصاد آذربایجان برگزار شد.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا