جهانسیاست

علیرغم تصویب سنا، دولت فرانسه می گوید قره باغ را به رسمیت نمی شناسد

ژان باتیست لموین، دیپلمات وزارت خارجه فرانسه معتقد است که به رسمیت شناختن یک جانبه حکومت خودخوانده قره باغ کوهستانی به نفع هیچ یک از طرفین نخواهد بود.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این دیپلمات وزارت خارجه فرانسه این اظهارات را هنگام گفتگو در مورد قطعنامه سنای فرانسه که از دولت می‌خواهد حکومت خودخوانده قره باغ کوهستانی را برسمیت بشناسد، ارائه داد.

یک مقام وزارت خارجه فرانسه گفت: “به رسمیت شناختن یک جانبه حکومت خودخوانده قره باغ کوهستانی از سوی فرانسه هیچ فایده ای نخواهد داشت.” به گفته وی ، این “سیاست دولت فرانسه، سیاست ارمنستان، سیاست شرکا نیست.”

وی یادآور شد که هیچ کشوری از جمله ارمنستان قره باغ کوهستانی را به رسمیت نشناخته است. لموین گفت: “فرانسه تنها در صورت اعتماد هر یک از طرفین به همدیگر می تواند نقش واسطه را بازی کند. مشکل قره باغ فقط در نتیجه گفتگو بین طرفین حل می شود نه به عنوان یک اقدام یک طرفه.”

این دیپلمات با بیان اینکه “به رسمیت شناختن نمادین هیچ سودی برای روند صلح نخواهد داشت” گفت: “امروز، طرفین بیشتر از گذشته برای ادامه این گفتگو به حمایت روسای گروه مینسک نیاز دارند.”

پیش از این، سنای فرانسه با اکثریت آرا مصوبه ای را تصویب کرد که از دولت می خواهد «حکومت خودخوانده آرتساخ» را به رسمیت بشناسد. این سند ماهیت مشاوره ای دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا