آذربایجان

علی‌اف در مورد نیروهای حافظ صلح روس و انتقال کالاهای بشردوستانه به ارامنه قره‌باغ

حافظان صلح در آنجا عملکردی دارند. اگرچه آنها اکنون در آنجا به کارهای بشردوستانه مشغول هستند، اما این عملکرد در توافق امضا شده در ۱۰ نوامبر مشخص نشده است.

“حافظان صلح در آنجا عملکردی دارند. اگرچه آنها اکنون در آنجا به کارهای بشردوستانه مشغول هستند، اما این عملکرد در توافق امضا شده در ۱۰ نوامبر مشخص نشده است، اما به عبارتی به این موضوع چشم پوشی می‌کنیم. چرا؟ از آنجا که می فهمیم مردم در آنجا زندگی می کنند، می فهمیم که اکنون زمستان فرا رسیده و هوا سرد است.”

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان تی، این اظهارات از سوی الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در جریان یک کنفرانس ویدئویی درباره نتایج سال ۲۰۲۰ صورت گرفت.

وی گفت: “باید کارهای بخصوصی در آنجا انجام شود تا زمستان امسال مشکلی برای ارامنه ساکن در آنجا ایجاد نشود. به همین دلیل شرایط آن را فراهم کردیم. اکنون بیشتر محموله ها از طریق آذربایجان به آنجا می روند. ما شرایط آن را فراهم کردیم. [کمک‌های بشردوستانه] با قطار به برده می رود. پس از آن، آنها را با خودرو به قره باغ می رسانند. البته ما می توانستیم اجازه ندهیم.”

“ارمنستان به مدت ۳۰ سال آب ما را قطع کرده و ۱۰۰ هزار هکتار زمین ما را بدون آب گذاشت. اگرچه هر دو مخزن «سرسنگ و سوقووشان» به ابتکار حیدر علی‌اف و در نتیجه فعالیت های وی ساخته شده بودند. ارمنستان آب ما را قطع کرد. اما تکرار می کنم، ما هرگز نباید در سطح آنها تنزل کنیم. امروز مردم ساکن قره باغ شهروندان ما هستند. من گفتم که آنها خواهند دید که تحت رهبری آذربایجان به خوبی زندگی خواهند کرد. به همین دلیل ما این شرایط را فراهم کردیم. حمل بار از طریق راهرو لاچین به آنجا بسیار دشوار است. ما اقدامات دیگری برای انجام کارهای بشردوستانه در آنجا انجام داده ایم. تکرار می کنم، سندی که در تاریخ ۱۰ نوامبر امضا شد، حاوی این موارد نیست. اما ما هنوز هم اجازه می دهیم. این نشان می دهد که قلب ما چقدر آکنده از انسان دوستی است. من فکر می کنم بیانیه امضا شده در ۱۰ نوامبر باید پایه ای برای فعالیت های آینده باشد. به غیر از این بیانیه، سند دیگری امضا نشده است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا