ایران

علی لاریجانی: نمایندگان مجلس از اظهارات رهبری در حمایت از افزایش قیمت بنزین تبعیت کنند

رئیس مجلس ایران صبح امروز در آغاز جلسه علنی مجلس بر لزوم تبعیت نمایندگان از اظهارات روز گذشته رهبر این کشور درباره حمایت از افزایش قیمت بنزین تاکید کرد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در جلسه علنی صبح امروز اظهار داشت: نمایندگان تبعیت از مسیر ترسیم شده توسط رهبری را لازم دانسته و پیگیری دغدغه‌ها در زمینه‌ مشکلات اقتصادی را با جدیت دنبال خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «مهر»، وی در ادامه گفت: ”رهبری با سخنان راهگشا و حکیمانه خود در روز گذشته مسیر اصلی حرکت مردم و مسئولان را در مورد حوادث چند روز اخیر روشن کردند که ضمن توجه جدی به شرایط کشور همه بخش‌های حکومت همت به حل مسائل مردم و رفع دغدغه‌های آنها داشته باشند مخصوصا در کنترل قیمت‌ها.”

گفتنی است علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز گذشته در درس خارج فقه خود با اشاره به تصمیم دولت این کشور برای مدیریت مصرف سوخت گفت: در این کار سررشته ندارم و نظرات کارشناسان نیز متفاوت است، اما گفته بودم اگر سران سه قوّه تصمیم بگیرند، حمایت خواهم کرد.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بامداد جمعه 24 آبان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قیمت بنزین از امروز جمعه افزایش یافته و همچنین با سهمیه‌بندی ارائه خواهد شد.

بر اساس تصمیم روسای قوای سه گانه حکومت ایران، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر 1500 تومان، قیمت بنزین معمولی غیر سهمیه‌ای هر لیتر 3000 تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر 3500 تومان اعلام شده است. هر خودروی شخصی نیز ماهانه 60 لیتر بنزین سهمیه دارد.
این اقدام دولت ایران اعتراضات گسترده‌ مردمی را در پی داشت که طی آن دهها نفر کشته و نیز صدها نفر بازداشت شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا