ایرانجهان

فرانسه: قرار گرفتن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروريستی را رد نمی‌کنیم

فرانسه اعلام کرد که این کشور موضوع قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا را پیش از بررسی آن، رد نمی‌کند.

آن کلر لوژاندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، روز سه‌شنبه ۲۰ دی در پاسخ به سوالی درباره موضع این کشور نسبت به شناخته شدن احتمالی سپاه به عنوان یک گروه تروریستی گفت: «فرانسه برای جلوگیری از هرگونه مصونیت از مجازات مسئولان سرکوب در ایران بسیج شده است.»

خانم لوژاند افزود: «با توجه به تداوم این سرکوب، فرانسه با شرکای اروپایی خود در حال کار بر روی اقدامات تحریمی جدید است و هیچ چیزی را از قبل از دستور کار خارج نمی‌کند.»

او همچنین یادآور شد که سپاه پاسداران و نیروی قدس از سال ۲۰۱۰ تاکنون «به‌دلیل دست داشتن در تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی» تحت تحریم‌های متعدد اروپایی قرار گرفته‌اند.

این مقام وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد که علاوه بر این، اتحادیه اروپا از اکتبر پارسال، بسیاری از مقام‌های سپاه را به دلیل نقش داشتن در سرکوب اعتراضات سراسری ایران تحریم کرده است.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان نیز روز ۱۹ دی اعلام کرد که دور جدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی کافی نخواهد بود.

او در توئیتی نوشت: «درج نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی از نظر سیاسی مهم و منطقی است.»

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، نیز روز ۲۳ آبان تاکید کرده بود که از «یک واکنش دیپلماتیک شدید» علیه تهران و همچنین «تحریم‌ شخصیت‌های رژیم» جمهوری اسلامی که مسئول سرکوب «انقلاب» جاری در ایران هستند، حمایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا