آذربایجانایران

فروپاشی تیم مس سونگون ورزقان با خیانت شرکت ملی صنایع مس ایران

در نتیجه خیانت مسئولان شرکت ملی صنایع مس ایران و عدم پرداخت پول بازیکنان، تیم مس سونگون که قهرمان پنج دوره لیگ برتر فوتسال ایران و یک دوره قهرمان لیگ باشگاه های آسیاست در حال فروپاشی است.

وبسایت آناج نوشت: «مس سونگون، قهرمان لیگ برتر فوتسال کشور این روزها اوضاع عجیب غریبی پیدا کرده و در شرایطی که این تیم بلافاصله پس از پایان فصل کارش را برای فصل آینده با تمدید قرارداد ستارگانش و جذب بازیکنان ملی‌پوش استارت زده بود، حالا در مرز فروپاشی قرار دارد!»

بر اساس این گزارش، مشکلات مالی و عدم تسویه قرارداد‌ها که تاکنون فقط ۶۰ درصد آن پرداخت شده، نارضایتی بازیکنان را در پی داشته و برخی از آن‌ها با ابراز نگرانی از وضعیت موجود خواهان جدایی شده‌اند.

در همین راستا مهدی جاوید، آقای گل فصل گذشته لیگ برتر که یکی از ارکان قهرمانی مس سونگون بود و قراردادش را هم به مدت یک فصل دیگر تمدید کرد، با توجه به مشکلات پیش آمده از این تیم جدا و مجددا به کراپ الوند پیوست. همچنین مرتضی عزتی دیگر بازیکن باتجربه و کلیدی مسی‌ها نیز درخواست رضایت‌نامه کرده و به دنبال جدایی از این تیم است. از سویی، محمد شجری هم که گفته می‌شد با مسی‌ها به توافق رسیده است، در آستانه پیوستن به کراپ قرار دارد.

این خیانت آشکار در حالی صورت می گیرد که مس سونگون در فصل آینده به عنوان قهرمان لیگ برتر کشور، در جام باشگاه‌های آسیا حضور خواهد یافت.

معدن مس سونگون ورزقان بزرگترین معدن مس خاورمیانه است و ۶۰ درصد مس تولیدی ایران از ذخایر این معدن عظیم آذربایجان تامین می شود. تیم فوتسال مس سونگون تنها سهم مردم آذربایجان از این معدن عظیم است. 

حکومت ایران از تولید شمش مس این معدن در آذربایجان جلوگیری کرده و خاک آن به صورت خام به کرمان منتقل شده و در آنجا به شمش تبدیل می کند و سود حاصل از این معدن عظیم آذربایجان به جیب استانهای فارس نشین مرکز ایران می رود. آذرماه ۱۴۰۱ الهویردی دهقانی، نماینده ورزقان در مجلس ایران ضمن اعتراض به غارت معدن مس سونگون آذربایجان توسط تهران، گفت: «از معدن مس سونگون سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان استخراج می‌شود اما ریالی در آذربایجان‌ خرج نمی‌شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا