جهانسیاست

وزیر کشور ترکیه استعفا داد اما از طرف رییس جمهور مورد قبول واقع نشد

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه دقایقی پیش، چند ساعت مانده به پایان مقررات آمد و شد که برای ۳۱ استان وضع شده بود، استعفا داد.

سلیمان سویلو وزیر کشور (وزیر امور داخلی) استعفای خود را از حساب توئیتری خود اعلام کرد. آقای سویلو نوشت: «در فرآیندی که با دقت و حساسیت اجرا شد، مسئولیت اجرای تصمیم منع آمد و شد برای جلوگیری از شیوع بیماری [کرونا] بر عهده شخص بنده است.»

او با ابراز تاسف از ازدهام بوجود آمده پس از اعلام مقررات منع آمد و شد گفت: «اگر چه به صورت محدود بود اما صحنه‌هایی که در آغاز [مقررات آمد و شد] بوجود آمدند با این روند [مدیریت بهران کرونا] که بطرز عالی اجرا می شد همخوانی نداشت. با توجه به تجربه‌هایی که داشتم، در این اتفاق که بخش مسیولیت‌اش به عهده‌مان است، نباید شاهد این صحنه‌ها می شدیم. قدمی بود که با حسن نیت در آخر هفته، تا حدی برای متوقف کردن این شیوع برداشته شده بود. از ملت عزیزمان که هیچ وقت نخواستم ضرری بدهم و از رییس جمهور محترممان که تا آخر عمر وفادار‌ خواهم ماند، می خواهم که مرا ببخشند. من، وزارت کشور را که با افتخار انجام وظیفه کرده ام، ترک می کنم. همه دوستان و همکارانم را به خدا سپردم. خداوند حافظ ملتمان باشد. با احترام: سلیمان سویلو.»

هنوز هیچ بیانیه رسمی مبنی بر اینکه آیا استعفای سلیمان سویلو پذیرفته شده است یا نه، منتشر نشده است.

بروزرسانی خبر:

در پی دیدار آقای سویلو با رجب طیب اردغان، رییس حمهور ترکیه، خبرگزاری های ترکیه به نقل از دفتر ارتباطات نهاد ریاست جمهوری از رد استعفای وزیر کشور از طرف اردغان خبر دادند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا