ایرانخاورمیانه

ارتش آمریکا دو تاسیسات مرتبط با سپاه پاسداران را در شرق سوریه هدف قرار داد

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد، ارتش ایالات متحده بامداد جمعه پنجم آبان به تلافی حملات پهپادی و راکتی به نیروهای این کشور در خاورمیانه، دو تاسیسات مرتبط با سپاه پاسداران ایران را در شرق سوریه هدف قرار داده است.

وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حملات دقیق انجام شده٬ اقدامی در راستای دفاع از خود و پاسخی به یک رشته حملات مداوم و عمدتاً ناموفق گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران علیه پرسنل آمریکایی در عراق و سوریه است که از ۱۷ اکتبر آغاز شد.»

لوید آستین تصریح کرد که این حملات به دستور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، انجام شد تا مشخص کند که ایالات متحده حملات به نیروها و تاسیسات خود را تحمل نمی‌کند و از پرسنل و منافع خود دفاع خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که این عملیات جدا و متمایز از جنگ اسرائیل علیه حماس است.

لوید آستین تاکید کرد، آمریکا به دنبال درگیری گسترده‌تر نیست، اما اگر گروه‌های نیابتی ایران به حملات خود ادامه دهند، ایالات متحده در انجام اقدامات مضاعف برای محافظت از نیروهای خود تردیدی نخواهد داشت.

از هنگام حمله حماس به اسرائیل در روز ۱۵ مهر و آغاز عملیات نظامی اسرائیل علیه گروه‌های فلسطینی در غزه، تاکنون نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه بارها هدف حملات پهپادی و راکتی گروه‌های شبه نظامی قرار گرفته‌اند.

جو بایدن روز گذشته هشدار داد که اگر ایران یا گروه‌های نیابتی آن به حملات علیه نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه ادامه دهند، واشینگتن واکنش نشان خواهد داد.

سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه گفت، در دو هفته اخیر نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در عراق حداقل ۱۲ بار و در سوریه چهار بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.

طبق این گزارش، در دو حمله جداگانه در اوایل هفته گذشته به پایگاه عین الاسد در عراق و تنف در سوریه ۲۱ نفر از پرسنل آمریکایی مجروح شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا