جهان

مخالفت شدید سازمان همکاری اسلامی با «معامله قرن»

سازمان «همکاری اسلامی» امروز در جلسه ای فوق العاده در شهر جده عربستان که برای بررسی طرح صلح خاورمیانه «معامله قرن» برگزار شده بود، اعلام کرد؛ هر اقدامی که حقوق فلسطین را محقق نکند را نمی پذیرد.

سازمان همکاری اسلامی که امروز در شهر جده، مقر خود در عربستان در جلسه ای فوق العاده، طرح صلح آمریکا برای فلسطین را به بحث گذاشت، و آن را رد کرد.

 

در نشست امروز که در سطح وزرای امور خارجه اعضای سازمان همکاری اسلامی برگزار شد، این نهاد بر «موضع اصولی خود در حمایت از ملت فلسطین و مبارزه آن تا زمان احقاق حقوق مشروعش یعنی تشکیل دولت مستقل دارای حاکمیت به پایتختی قدس شرقی» تأکید کرد.

به گزارش «الشرق الاوسط»، ریاست جلسه امروز را شاهزاده «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی و یوسف العثیمین دبیر کل سازمان و ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بر عهده داشتند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داده است که در این اجلاس «ریاض المالکی»، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، طرح ایالات متحده را «تلاشی بی سابقه برای انکار حقوق ملت فلسطین» و «ویران کننده بنیان های مذاکرات صلح» خوانده است.

او گفت که در این طرح فلسطین به بهانه امنیت از همه مؤلفه های استقلال و حاکمیت ارضی محروم شده و در آن هیچ اشاره ای به اشغالگری نشده و بلکه اشغالگری تأیید شده است.

همچنین، «فیصل بن فرحان عبدالله» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، نیز در این نشست بر پایبندی به راه حلی عادلانه که حقوق ملت فلسطین با پایتختی قدس شرقی را به رسمیت شناسد تأکید کرده است.

در این اجلاس، «یوسف بن احمد العثیمین» دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز اعلام کرده است که این سازمان از «برپایی کشور مستقل فلسطین بر مرزهای 1967 با پایتختی قدس شرقی» حمایت می کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا