آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی «سولدوز خبر» بازداشت شد

فرهاد روزبان، فعال رسانه ای و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی «سولدوز خبر»، روز یکشنبه ۱۴ شهریور، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

فرهاد روزبان، فعال رسانه ای و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی «سولدوز خبر»، روز یکشنبه ۱۴ شهریور، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

از دلایل بازداشت این فعال رسانه ای تورک اطلاع دقیقی در دست نیست اما احتمال میرود بازداشت او با حوادث روستای ساخسی تپه سولدوز مرتبط باشد

پس از بازداشت آقای روزبان کانال تلگرامی سولدوز خبر از دسترس خارج و به نام «پایگاه» تغییر و اخبار مرتبط با روستای ساخسی تپه حذف شد.

گفتنی است حجت عصمت‌زاده، فعال مدنی آذربایجانی ساکن سولدوز نیز، روز شنبه ۱۳شهریور، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

شامگاه ۱۲ شهریور بعد از درگیری دو کشاورز اهل روستای ساخسی‌تپه در شهرستان سولدوز (نقده) که منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن چهار نفر دیگر شد، عده ای از کُردهای ساکن روستا با دستمایه قرار دادن این موضوع وارد خانه یکی از تورک‌های درگیر ساکن روستا شده و علاوه بر هتک حرمت، زنان، کودکان و سالمندان منزل را به طرز شدیدی کتک زده اند.

در تصاویر ویدیویی که به بخش خبری ای‌ان‌تی رسیده بود، زنان، کودکان و سالمندان روستای ساخسی‌تپه سولدوز از مورد تعرض و ضرب و شتم قرار گرفتنشان توسط کردهای مهاجم خبر می‌دادند.

یک کودک ۷-۸ ساله نیز در حالی که چشمش کبود شده و از ترس گریه می‌کرد، می‌گفت، اکراد مهاجم با مشت به چشم او زده و مادرش را بر روی زمین می‌کشانده اند.

این تهاجم نژادی کردها باعث جریحه دار شدن افکار عمومی اهالی شهر سولدوز و ملت آذربایجان شده و اعتراضات گسترده ای را در پی داشته است.

همچنین بخوانید: تصویری؛ حمله افراطیون قوم‌گرای کُرد به خانواده‌های تورک در روستای «ساخسی تپه» سولدوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا