خاورمیانه

مقر یک گروه مورد حمایت ایران در عراق به آتش کشیده شد

امروز در جریان اعتراضات مردمی در عراق، دفتر یک گروه مسلح مورد حمایت ایران در استان الدیوانیه در جنوب این کشور به آتش کشیده شد.

یک نیروی امنیتی در شهر الدیوانیه عراق گفت: ده ها نفر از معترضان به مقر گروه «عصائب اهل الحق» از شاخه های شبه نظامیان حشد الشعبی، در مرکز این شهر حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.

 

به گزارش «تایم تورک»، وی افزود: آتش‌سوزی توسط نیم‌های دفاع مدنی مهار شده است.

 

دفاتر احزاب و گروه‌های «الدعوه»، «بدر» و عصائب اهل الحق، به‌ترتیب به رهبری نوری المالکی، هادی العامری و قیس الخزعلی و همچنین مقر نیروهای ویژه قبلا در الناصریه به آتش کشده شده بودند.

این سومین بار است که از زمان آغاز اعتراضات مردم عراق مراکز احزاب و گروه های سیاسی در استان های جنوب این کشور به آتش کشیده می‌شود.

 

گفتنی است عراقی‌ها از اول اکتبر به مدت یک هفته در اعتراض به فساد، بیکاری و کمبود خدمات عمومی در بغداد و شهرهای جنوبی این کشور دست به تظاهرات زدند. موج دوم تظاهرات ضد دولتی در مناطق مختلف عراق نیز از 25 اکتبر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نیروهای امنیتی عراق در برخورد با معترضان از گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور استفاده می‌کنند. عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور به دلیل تظاهرات گسترده ضد دولتی در 29 نوامبر از سمت خود استعفا کرد. تاکنون 498 نفر در این اعتراضات کشته و بیش از 17 هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا