ایرانخاورمیانه

نتانیاهو: ایران اموال آزاد شده‌ را هزینه گروه‌های نیابتی تروریستی خود می‌کند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل شامگاه شنبه 21 مرداد از ایالات متحده آمریکا در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

در همین راستا دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به توافق میان ایالات متحده آمریکا و ایران اعلام کرد «توافق‌هایی که به تفکیک زیرساخت‌های هسته‌ای ایران منجر نشود برای برنامه‌ هسته‌ای آن حد نخواهد گذاشت

وب‌سایت شبکه «i24» اسرائیل اعلام کرد که نتانیاهو از مطرح شدن توافق میان ایالات متحده آمریکا و ایران مبنی بر این‌که جمهوری اسلامی شتاب غنی‌سازی اورانیوم خود را در ازای تخفیف تحریم‌ها کاهش دهد، به شدت انتقاد کرد.

نتانیاهو در انتقاد خود از رویکرد ایالات متحده در قبال ایران، گفت که واشینگتن به تهران اموالی می‌دهد که تنها هزینه گروه‌های نیابتی تروریستی ایران می‌شود.

این شبکه اسرائیلی از روزنامه «وال استریت ژورنال» در روز جمعه نقل کرد که گفته ایران همزمان با انتقال 4 شهروند آمریکایی از زندان اوین به حبس خانگی، علاوه بر رقیق کردن مقادیری از ذخایر اورانیومی خود، «به‌میزان زیادی» از میانگین انباشت اورانیوم غنی‌سازی شده خود کاسته است.

دو مقام اسرائیلی به روزنامه «نیویورک تایمز» گفته‌اند که به‌نظر می‌رسد توافق‌های گسترده‌ای میان آمریکا و ایران حاصل شده است.

این دو نشریه آمریکایی همچنین به امکان ازسرگیری گفت‌وگوها درباره برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده‌‌اند.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا