ایران

نماینده مجلس ایران: در اعتراضات اخیر از «آرپی‌جی۷» و «نارنجک» استفاده شد

جمالی، نماینده مجلس ایران، با ادعای این مطلب که چندین نفر از کشته شدگان در اعتراضات اخیر «اتباع بیگانه» و همچنین افرادی که «پرونده شرارت» دارند، هستند، افزود: اسلحه‌هایی مانند آرپی‌جی۷، نارنجک و ... در این اعتراضات استفاده شده است.

ایلنا نوشت: محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده «فسا» در مجلس ایران، گفت: «اسلحه‌هایی مانند آرپی‌جی۷، نارنجک و خمیرهای انفجاری در این اعتراضات استفاده شده است.»

 

بنابه این گزارش، این نماینده مجلس ایران در ادامه با اشاره به کشته شدگان در ناآرامی های اخیر در شهرهای این کشور، ادعا می کند: «چندین کشته در درگیری‌های اخیر اتباع بیگانه و تعدادی هم از افرادی بودند که پرونده شرارت داشتند، شما ببنید که سر ماجرا کجاست.»

 

گفتنی است که سازمان عفو ​​بین الملل طی عصر دیروز آمار جدیدی از شمار کشته شدگان در اعتراضات اخیر مردمی در ایران را منتشر کرد و گفت حداقل ۱۴٣ نفر و غالبا با «سلاح گرم» کشته شده اند.

خاطر نشان می گردد که دولت ایران در نیمه‌شب 24 آبان 98 و بدون اعلام قبلی قیمت بنزین را افزایش و آن را سهمیه‌بندی کرد. بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای 1500 تومان و نرخ هر لیتر بنزین آزاد 3000 تومان شد.

به دنبال این موضوع و بر اساس گزارش نهادهای امنیتی ایران، 28 استان و بیش از صد شهر دستخوش ناآرامی‌های پس از افزایش قیمت بنزین بودند.

مردم معترض با خاموش کردن خودروهای خود مسیرهای ارتباطی را مسدود کردند. از روز شنبه 16 نوامبر و با قطع شدن اینترنت در ایران اعتراضات از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران به خشونت کشیده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا