ایران

همزمان با گسترش اعتراضات به گرانی؛ تغییر «ناجا» به «فراجا»

با شروع اعتراضات مردمی علیه گرانی های افسار گسیخته، حکومت ایران از تغییر «ناجا» به «فراجا» و ایجاد «سازمان اطلاعات انتظامی کل کشور» خبر داد.

خبرگزاری‌ها در ایران از تغییر نام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و به دنبال آن تغییر عنوان اختصاری آن از ناجا (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) به فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) خبر دادند.

مهدی حاجیان، سخنگوی انتظامی کل ایران، دلیل این تغییر نام را تغییرات ساختاری در نیروی انتظامی اعلام کرد.

مدتی پیش در ناجا یک سازمان اطلاعات جداگانه نیز تشکیل شده بود که اکنون با تغییر جدید، نام آن به «سازمان اطلاعات انتظامی کل کشور» تغییر می‌کند.

این تغییرات در نیروی انتظامی همزمان با گسترش اعتراضات مردمی در ایران، نسبت به موج گرانی‌ها انجام گرفته است.

پاییز ۱۴۰۰ پایگاه خبری پلیس به نقل از محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از تغییر ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خبر داده و گفته بود که این طرح مبدأ تحول و نقطه عطفی برای امنیت بیشتر و خدمت به مردم است.

محمدعلی نوری‌نژاد، معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی، پیشتر گفته بود که در ساختار جدید، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به دو مجموعه سازمان اطلاعات و پلیس امنیت عمومی تبدیل شده است.

ارتقای ساختار نیروی انتظامی از حدود دو سال پیش مطرح شد و پاییز سال گذشته رسانه‌های ایران از موافقت رهبر ایران با این تغییرات خبر دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا