ایران

واکنش على مطهری نماينده تهران به شكستن در حرم معصومه قم

افراد جامد فکری که در اعتراض به بسته‌شدن درب حرم حضرت معصومه به آنجا هجوم بردند و درب را شکستند باید بازداشت و مجازات شوند

علی مطهری نماينده تهران در مجلس در واکنش به رخدادهای روز دوشنبه و شکستن در حرم معصومه قم، خواستار بازداشت و محاکمه افرادی شد که در حرم را شکستن، شد.

نماینده تهران در مجلس در واکنش به این اقدام در توییتی نوشت: «افراد جامدفکری که در اعتراض به بسته‌شدن درب حرم حضرت معصومه به آنجا هجوم بردند و درب را شکستند باید بازداشت و مجازات شوند، هم به خاطر کمک به شیوع ویروس کرونا و هم به دلیل ایجاد وهن برای اسلام و شیعه. آنها یاد خوارج را زنده کردند.»

وزارت کشور ایران روز یکشنبه 15 مارس اعلام كرد، برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، دستور داد تا حرم معصومه در قم تعطیل شود که این تصمیم روز دوشنبه اجرایی شد اما عده‌ای با این تصمیم مخالفت کرده و حرم هجوم آورده و برای بازگشایی آن در ورودی حرم را شکستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، دوشنبه 16 مارس 2020، نیروهای انتظامی این افراد را متفرق کرد.

ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی از این رویداد، نشان می‌دهد که عده‌ای زن و مرد روبروی درب ورودی حرم تجمع کرده و مردان سعی می‌کنند وارد حرم شوند که با ممانعت روبرو شدند.

ویدیوی دیگر نیز این افراد را در حال هجوم بردن به داخل صحن حرم با فریادهای «حیدر حیدر» نشان می‌دهد.

در حالی که هنوز انتقادها از قرنطینه نشدن قم به عنوان شهری که منشا کرونا در ایران بود، ادامه دارد تصمیم برای تعطیلی حرم معصومه با مقاومت عده‌ای که خبرگزاری فارس آنها را «معلوم‌الحال» خواند، روبرور شد.

این در حالی است که پیش از این نیز مقامات مذهبی این شهر از جمله محمد سعیدی، امام جمعه و تولیت «حرم معصومه»، با قرنطینه شدن یا هرگونه اعمال محدودیتی برای این شهر مخالفت کرده بود.

این مخالفت‌ها در حالی بود که سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، روز دوشنبه درباره احتمال شیوع بیشتر کرونا در کشور و به خصوص در استان‌های قم و مشهد هشدار داد و گفت: «اگر خیز شیوع بیماری در مشهد افزایش پیدا کند، به شدت بالا خواهد بود».

پیش از این نیز اعلام شده بود که حرم امام هشتم شیعیان از روز شنبه 24 اسفند تا دوشنبه 27 اسفند تعطیل است.

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد روز یکشنبه، 11 اسفند، از به صدا درآمدن «آژیر قرمز ویروس کرونا در مشهد» خبر داد.

وی تاکید کرد تا زمانی که «آژیر سفید» را دانشگاه علوم پزشکی به صدا درنیاورده، همه موظف هستند که نکات را رعایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا