fa

پرزیدنت ترامپ از تحریم های جدید علیه ایران خبر داد

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد کشورش تحریم های دیگری را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

به گزارش رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم دولتش برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران خبر داد.

وی گفت؛ این تحریم ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای است.

او در  ادامه افزود: «تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم. در برخی زمینه‌ها آرام پیش می‌رویم، در برخی زمینه‌ها نیز به‌سرعت حرکت می‌کنیم.»

وی که در جمع خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: امیدوارم نظام ایران از هوشمندی کافی برای رعایت منافع ملتش بهره‌مند باشد.

ترامپ با اشاره به اینکه در حال رفتن به کمپ‌دیوید برای انجام رایزنی‌های بیشتر درباره ایران است، گفت: اقدام نظامی علیه ایران همچنان گزینه‌ای است که وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود گفت: آنها به سلاح هسته‌ای دست نخواهند یافت و زمانی که آنها این موضوع را قبول کنند به کشور ثروتمندی تبدیل خواهند شد و بسیار خوشحال می‌شوند و من  بهترین دوست آنها خواهم بود. امیدوارم این موضوع اتفاق بیفتد.

وی گفت: تمام چیزی که من از آنها می‌خواهم این است که سلاح هسته‌ای نداشته باشند و اگر آنها بخواهند می‌توانیم بسیار سریع به توافق برسیم و این به آنها بستگی دارد.

خبرنگار یواس‌ای تودی نیز نوشت که ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: ایران زمانی که پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد با ساقط نکردن هواپیمایی که سرنشین داشت «بسیار هوشمندانه» عمل کرد و ما از این اقدام آنها قدردانی می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا