ایران

پمپئو: حمله موشکی به سفارت آمریکا کار ایران و گروه‌های نظامی وابسته آن است

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه مربوط به تماس تلفنی مایک پمپئو با نخست‌وزیر عراق، تصریح کرده است که حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در بغداد توسط ایران و گروه‌های نظامی وابسته آن انجام گرفته است.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای درباره تماس تلفنی مایک پمپئو با عادل عبدالمهدی حمله موشکی اخیر به سفارت آمریکا در بغداد را به ایران و گروه های نظامی به ایران نسبت داد.

 

در این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد که این حملات نشان دهنده بی توجهی عامدانه به حاکمیت عراق و شکست کنترل شبه نظامیان خطرناک در عراق است.»

هم چنین این بیانیه حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در بغداد که یک زخمی به دنبال داشته، به ایران و گروه های نظامی وابسته به ایران در عراق نسبت داده است.

پیش از این رسانه های محلی در عراق از تماس تلفنی مایک پمپئو با عادل عبدالمهدی، و گفتگو درباره حمله موشکی اخیر به سفارت آمریکا در بغداد خبر داده بودند.

بر اساس گزارشها، در این تماس دو طرف درباره تاکید بر روابط دوستانه میان دو کشور، محکومیت حملات به سفارت آمریکا در بغداد، تقویت اقدامات نیروهای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و همچنین تحقیق و پیگیری درباره این حادثه، اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار حمله به هیئت های دیپلماتیک و نیز تحویل عاملان به نیروهای قضایی رایزنی کردند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا