خاورمیانهسیاست

چاووش‌اوغلو: ترکیه مانع تشکیل یک دولت تروریستی شد

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، بار دیگر تاکید نمود که «ترکیه نقشه پلیدی را خنثی کرد و مانع تشکیل یک دولت تروریستی شد».

چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه طی مصاحبه ای با خبرگزاری آنادولی اعلام کرد: مشروعیت عملیات چشمه صلح توسط جامعه جهانی پذیرفته شده است.

 

وی همچنین با بیان اینکه ترکیه طی 5 روز با دو کشور بزرگ به توافق رسید، اعلام کرد: ترکیه نقشه پلیدی را خنثی کرد و مانع تشکیل یک دولت تروریستی شد. براساس توافق سوچی، امتداد منطقه امن تا مرز عراق خواهد بود. تروریست ها از محدوده 30 کیلومتری خارج خواهند شد. ابتدا منطقه را از تروریست‌ها پاکسازی و سپس از تمامیت ارضی سوریه محافظت خواهیم کرد.

وی در باره عملیات چشمه صلح تصریح کرد که (در منطقه عملیات چشمه صلح) عنصر هر گروه تروریستی که پیش روی مان دیده شود از پای درمی‌آوریم. عملیات چشمه صلح، نقطه عطفی در سرنوشت سوریه به شمار می‌رود. اغلب جمعیت این منطقه (شمال سوریه) را عرب‌ها تشکیل می دهند. لذا در اداره این منطقه آنان حضور خواهند داشت. اگر کردها باشند آنان نیز دخیل خواهند بود. گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ با هر کسی همکاری کند، ما اقدامات خود را انجام خواهیم داد.

وزیر خارجه گفت: گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ با هر کسی همکاری کند، ما اقدامات خود را انجام خواهیم داد. پوتین اعلام کرد که روسیه به ی.پ.گ/پ.ک.ک اولتیماتوم خواهد داد و اگر عقب‌نشینی‌نکردند، شما اقدام لازم را انجام دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا