ایرانجهان

چهارمین بسته تحریمی اروپا علیه تهران در ارتباط با اعتراضات اعلام می‌شود

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است دوشنبه سوم بهمن در بروکسل تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی به دلیل سرکوب اعتراضات سراسری در ایران وضع کنند.

بسته جدید، چهارمین بسته تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی در ارتباط با سرکوب اعتراضات جاری در ایران است.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بامداد دوشنبه در آستانه آغاز نشست وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی این اتحادیه را منوط به تصمیم یکی از دادگاه‌های اتحادیه اروپا دانست و گفت: «این اتحادیه نمی‌تواند سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد تا زمانی که دادگاهی در اتحادیه اروپا تروریستی بودن این سازمان را مشخص کند

خبرگزاری آلمان به نقل از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گزارش داد که تحریم‌های جدید شامل بیش از ۳۰ فرد و نهاد ایران می‌شود که در نقض جدی حقوق بشر در ایران نقش داشته‌اند.

حمید سجادی هزاوه، وزیر ورزش و جوانان، مصطفی آقامیرسلیم، نماینده مجلس شورای اسلامی، عباس نیلفروشان، جانشین فرمانده بخش عملیاتی سپاه پاسداران و محمد کرمی، از فرماندهان ارشد قرارگاه قدس سپاه و استاندار سیستان و بلوچستان به‌همراه شماری از مسئولان صداوسیما از جمله افرادی هستند که در صورت تصویب، مشمول تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا خواهند شد.

همچنین در این فهرست نام دو نهاد حکومتی از جمله ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نیز آکادمی راوین به‌چشم می‌خورد.

اعلام این تحریم‌ها در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره وارد کردن سپاه پاسداران به فهرست تروریسم اتحادیه اروپا بحث می‌کنند.

نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه گذشته در قطعنامه‌ای بر ضرورت تحریم همه افراد دخیل در نقض حقوق بشر در ایران و قرارگرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا