آذربایجانایرانسیاست

کارزار امضا برای متوقف کردن تقسیم شهرستان قوشاچای (میاندوآب) 

مردم شهرستان قوشاچای (میاندوآب) با ایجاد یک کارزار اینترنتی جمع‌آوری امضا خطاب به ابراهیم رییسی، خواستار توقف تقسیم این شهرستان استان آذربایجان‌غربی شدند.

مردم شهرستان قوشاچای (میاندوآب)، واقع در استان آذربایجان غربی با ایجاد یک کارزار اینترنتی جمع‌آوری امضا خطاب به ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران خواستار متوقف کردن تقسیم شهرستان قوشاچای (میاندوآب) به شهرستان‌های میاندوآب، مرحمت‌آباد و باروق شدند.

در نامه ای که در این کارزار خطاب به ابراهیم رییسی نوشته شده، آمده است: «برخی مسئولان در زمان انتقال دولت و بدون رعایت حداقل‌های ضوابط تعیین‌شده در قانون تقسیمات کشوری، اقدام به تغییراتی در تقسیمات سیاسی-اداری منطقه میاندوآب کرده‌اند. این تقسیم‌بندی جدید که طی فرآیندی غیرشفاف و خارج از بروکراسی معمول تقسیمات کشوری انجام شده، تنها ۱۰ روز قبل از انجام به طور غیررسمی از طریق رسانه‌ها منتشر و در روز عید غدیر اعلام رسمی شده و مردم منطقه را در بهت و حیرت سنگینی فرو برده است.»

این نامه می‌افزاید: «علاوه بر اینکه دو بخش تبدیل‌شده به شهرستان (مرحمت‌آباد و باروق) طبق آخرین آمار رسمی اعلامی به ترتیب با جمعیت ۲۶۲۱۹ و ۲۲۳۸۵ نفر، از جهت جمعیتی و زیرساخت‌های لازم، نه تنها واجد حداقل شرایط تبدیل به شهرستان نیستند، بلکه با توجه به فاصله کوتاه مراکز آن‌ها با میاندوآب، تجانس قومی، مذهبی و فرهنگی، تعاملات تجاری و اداری و حسن همزیستی، هیچ ضرورت به‌خصوصی نیز برای بازتقسیم این منطقه وجود نداشته است.»

بر این اساس، امضا کنندگان این نامه  دلایل خود برای مخالفت با این تصمیم را به شرح زیر اعلام می‌دارند:
۱. بی‌توجهی به روندهای معمول و مرسوم در تغییر انجام‌شده در تقسیمات کشوری
۲. وجود شائبه‌های سیاسی و تناقض‌گویی در بین برخی مسئولین ذیربط این تقسیمات
۳. ریسک بالای برهم‌خوردن نظم سیاسی، اجتماعی و طبیعی این منطقه حساس تاریخی که در مسیر زمان شکل گرفته است.
۴. مشکوک بودن زمان اجرای این تغییرات که هزینه سنگین اجتماعی، سیاسی و اقتصادی این تغییرات را به دوش دولت سیزدهم جمهوری اسلامی گذاشته است.
۵. به‌وجود آمدن زمینه اختلاف و تفرقه در اثر اقدامات و اظهارات غیرمسئولانه، خارج از تدبیر و ناشیانه برخی از مسئولین امر
امضاکنندگان این کارزار.

این کارزار در پایان خواستار «ارسال یک گروه بازرسی مورد اعتماد» برای بررسی «این تغییرات حساسیت‌برانگیز به صورت میدانی در منطقه» و «برخورد جدی و شایسته»،د«ر صورت اثبات تخلف، با متخلفان و سوءاستفاده‌کنندگان از موقعیت» شده است.

برای امضا به این لینک کلیک کنید:

https://www.karzar.net/17588

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا