جهانفرهنگ و هنر

کتابخانه ملی اسرائیل مجموعه فرانتس کافکا را بصورت آنلاین منتشر کرد

اثر تازه دیجیتالی شده نویسنده یهودی شامل سه نسخه پیش نویس متفاوت از داستان "تدارکات عروسی در روستا" کافکا و همچنین یک دفترچه یادداشت عبری است.

کتابخانه ملی اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که کل مجموعه فرانتس کافکا را به صورت آنلاین منتشر کرده است.

این مجموعه شامل مجموعه متنوعی از ادبیات و آثار هنری متشکل از نسخه های خطی، دفترها، مجلات سفر، نامه های شخصی و نقاشی ها است. روند انتشار آثار بصورت آنلاین سالها به طول انجامید، چرا که گفته می شود به بازسازی، حفاظت و دیجیتالی سازی شدید نیاز داشت.

کافکا شاید بیشتر بخاطر رمان مسخ شناخته می‌شود. در آن، او داستان گرگور سامسا، یک بازاریاب را ​​روایت می کند که یک روز صبح از خواب بیدار می شود و می بیند که به یک سوسک بزرگ تبدیل شده است. او برجسته‌ترین رمان نویس به سبک اکسپرسیونیسم است. کافکا همچنین یکی از پیشگامان اگزیستانسیالیسم در ادبیات است که نویسندگانی همچون سارتر، کامو، بنیامین و آتای را تحت تاثیر قرار داد؛ تا جایی که از تاثیر پذیرفتگان کافکا تحت نام «کافکائسک» یاد می‌شود.

مقالات وی سالها توسط بایگانی مکس برود محافظت می شد تا اینکه به کتابخانه ملی اسرائیل منتقل شدند. مکس برود مسئولیت اصلی موفقیت کافکا را بر عهده دارد، زیرا بسیاری از آثار کافکا را پس از مرگش منتشر کرد. از جمله رمان های معروف دادگاه، آمریکا و قلعه. مکس برود حتی اولین زندگی نامه کافکا را نوشت.

مکس برود که خود آهنگساز و نویسنده متبحری بود آرزو داشت آثار کافکا حفظ و در دسترس عموم قرار گیرد. به گفته مکس برود، پیش از مرگ، کافکا وصیت کرده بود که همه نوشته های او از بین برود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا