مقالات

گربه رقصانی اکراد در کاظیم خان داشی – تایماز اورمولو

ملت آزربایجان در حدود ۱۰۳ سال است که هر چند ده سال یک بار اوبژه قتل عام ها شده است. گاهی بدست جیلو و ارمنی و گاهی بدست اشرار کرد.

روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ شمسی تنها چند روز پیش از چهل و دومین سالروز حماسه جنگ سولدوز در شبکه های مجازی کلیپی از رقص دسته جمعی اکراد را در ساحل روستای گورچین قالا مشرف به قلعه قیرخلار یا کاظیم داشی را شاهد بودیم. دولت به اصطلاح تدبیر و امید روحانی و اصلاحات چی های محلی در اوج خیانت به ملت آزربایجان چند سالی است که کرمانجی از خراسان را به مسند والی ولایت آزربایجان نصب کرده اند و روز یا هفته ای نیست که فتنه ای جدید را کوک نکنند. گویا این فتنه افروزان به دمانس مغزی مبتلا هستند. دمانس بیماری بدی است این بیماری مغز را از بین می برد. بتدریج سلولها می میرند و حافظه از دست می رود. حافظه آنهم از نوع تاریخی برای حیات ملت ها ضروری است. گویا آنها به این فراموشی تاریخی نیاز دارند تا بیاد نیاورند بر سر مارشیمون، سیمیتقو، پطروس و آندرانیک چه آمد و ملت قهرمان آزربایجان چگونه سرزمینشان را حفظ کردند البته با بیش از دویست هزار نفر شهید.

ملت آزربایجان در حدود ۱۰۳ سال است که هر چند ده سال یک بار اوبژه قتل عام ها شده است. گاهی بدست جیلو و ارمنی و گاهی بدست اشرار کرد. آندرانیک، پطروس، مارشیمون، سیمیتقو، زرو بهادری، قاسملو سرکردگان جور و ستم و حیوانات خونریز در خدمت دولتهای امپریالیست ۱۰۳ سال است که می خواهند آزربایجان غربی را از دنیای ترک جدا کنند.

استراتژی آنها گاهی کشتار و غارت بوده که با آتش زدن و نابودی سیستماتیک سعی اهالی تورک در صدد ایجاد آسورستان و ارمنستان بودند که با دخالت اردوی اتحاد و ترقی به شکستی محتوم دچار شدند. تنها ۵ ماه بعد سیمیتقو وارد بازی شد. او همچون رئیس دولت و پادشاه مملکت در عراق فعلی از طرف انگلیسی ها پذیرفته شد و طوفان ترور و کشتار را در سراسر آزربایجان برانگیخت. طوفان و کشتار اشرار کرد تنها با هلاکت سیمیتقو ماهها بعد در سرحدات غربی و توسط تفنگچیان قره داغی در اشنویه ممکن شد.

اکنون ۱۰۰ سال پس از آن حملات و کشتارهای سبعانه دولت شعوبی- شیعی ایران در حال ایجاد فتنه بزرگ تری است. فتنه ای که از اولین سالهای پس از جنگ ایران و عراق و با سرکردگی اصلاحات چی ها و از زمان خاتمی با فرستادن اولین نماینده کرد از اورمیه قلب آزربایجان به مجلس شروع شد.

در سالهای بعد با برکناری( یا استعفای ) ملا حسنی بازی های دولت ایران و نمایندگان پ ک ک اشکال متفاوت تری بخود گرفت. اوج خیانت و توطئه با انتصاب محمد شهریاری استاندار کرمانج از خراسان شتاب گرفت و ابعاد گسترده ای بخود گرفت. اکنون دولت ایران، پ ک ک، مافیای مواد مخدر به سرکردگی زیندشتی و غول رسانه ای پان فارسیسم، منو تو، ایران اینترنشنال و بی بی سی و تلوزیون های استانی و شبکه های متعدد جام جم همه و همه دست بدست هم داده اند تا آزربایجان غربی را کردستان معرفی کنند.

در مقابل ملت سرافراز، غیور و شجاع آزربایجان در قالب حرکت ملی آزربایجان می کوشد توطئه ای دشمن را خنثی کند. همان ملتی که با دست خالی و تنها با چند تفنگ و تپانچه قدیمی ۲۰ هزار دمکرات و کومله تا دندان مسلح کرد را در سال ۱۳۵۸ از شهر قهرمان سولدوز بیرون ریختند. همان ملت قهرمان ترک که با سرکردگی جمشید خان افشار ۱۰۰ سال قبل همان سرنوشت محتوم و نابودی مسلم را دچار گردان های مسلح جیلو- ارمنی کرده بودند.

ملت قهرمان ترک و منسوبین حرکت ملی آزربایجان همین چند سال قبل بود که با ایجاد تشکل اورمو آزربایجانین سسی از فرستادن نمایندگان منسوب به گروههای تروریست کردی ممانعت کرده بودند. این حرکت متناوبا در همه شهرهای خطر خیز آزربایجان غربی تکرار شده است. در دوره قبل نیز حرکت منسجم مردمی توطئه دولت و تروریست های کرد را در نقده ( سولدوز) خنثی کردند. اکنون باز هم بازی های متعدد و توطئه های جور وا جور در حال اجرا است. ۳ ماه به انتخابات مانده است و مردم زیر انواع مشکلات و گرانی کمر خم کرده اند. ملت آزربایجان از تمام امکانات رسانه ای محروم است. عوامل مختلف حکومتی از یک طرف با تهدید و احکام سنگین روزی نیست که یک فعال ملی را به زندانهای طویل المدت نفرستند. امکانات رسانه ای از دست مردم خارج شده است اما غولهای رسانه ای در حال تبلیغ سنگین اکراد هستند . عید نوروز محمل جدید تبلیغات سنگین رسانه ای به نفع اکراد و گروههای تروریست است. توپخانه رسانه ای بدون استراحت در حال کوبیدن ترکیه و آزربایجان است. ملت گرسنه، بیکار و ناامید ترک در حالیکه از هر تشکلی محروم است به طرف بیتفاوتی هل داده می شود اما اکراد منسجم و با برنامه ریزی به طرف فتح شوراهای شهر و روستا در حال خیز کانگروئی هستند. هم زمان اپوزوسیون فارسی در حال تبلیغ تحریم انتخابات هستند و از طرف دیگر دشمنان با برنامه ریزی و خرج کردن منابع عظیم مالی برای تصاحب کرسی های شورای شهر و مجلس به نفع اقلیت اکراد تلاش می کنند.

حرکت ملی آزربایجان و ملت ترک آزربایجان در طول کمتر از سه ماه آتی باید بتواند از بی عملی و انفعال خارج شده و سرزنده و مصمم باردیگر توطئه های پان فارسیسم و تروریسم کردی را نقش بر آب کند . مهم نیست چه کسی به مجلس و شوراها بفرستد فقط کافی است تروریسم کردی را متوقف کنیم.

همانگونه که در اول این نوشتار اشاره کردم دشمن در حال گربه رقصانی است اما ملت ترک آزربایجان باید بهوش و مراقب باشد و منسجم عمل کند . باید بدانیم جنگی بزرگ در جبهه های متعدد علیه آزربایجان در حال وقوع است. حافظه تاریخی مان را بروز کنیم، اکنون که دشمن در پای قلعه کاظیم خان داشی گربه رقصانی می کند ما هم باید مثل اسد آقا فشنگ چی، کاظیم خان و مرحوم یکانی دلاور ، جنگنده ، سرفراز و عاشق میهنمان باشیم و ذره ای فطرت و بی تفاوتی را بخود راه ندهیم.

امروز جنگ ما در میدان انتخاباتی است شاید فردا تفنگ در دست در بالای پشت بام ها و ورودی محلات شهرمان باشد.
بیایید همه باهم حافظه تاریخی مان را بروز رسانی کنیم . ما همان ملتی هستیم که جنگ سولدوز را قهرمانانه به پیش بردیم. نباید در مقابل گربه رقصانی دشمنان مقهور شویم ! دوباره مثل دوره های اخیر متحد شویم و از ورود تروریست ها به شوراها و مجلس جلوگیری کنیم. آزربایجان غربی شرایط ویژه خود را دارد این را بفهمیم تا شکست نخوریم.

تایماز اورمولو -۱۵ فروردین ۱۴۰۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا