خاورمیانهسیاست

گزارش تکمیلی از حمله پهپادی به نخست وزیر عراق؛ الکاظمی آسیب ندیده است

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، بامداد یکشنبه ۱۶ آبان به وقت محلی توسط یک هواپیمای بدون سرنشین مملو از مواد منفجره مورد حمله قرار گرفت.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، بامداد یکشنبه ۱۶ آبان به وقت محلی توسط یک هواپیمای بدون سرنشین مملو از مواد منفجره مورد حمله قرار گرفت.

رویترز گزارش می دهد که نخست وزیر عراق ابتدا در یک حمله پهپادی به محل اقامتش در منطقه سبز بغداد مجروح شد. با این حال، دولت عراق بعداً اعلام کرد که نخست وزیر سالم است و تعدادی از محافظان وی در این حمله پهپادی مجروح شده اند.

دو منبع دولتی عراق به این خبرگزاری گفتند که حداقل یک بمب در محل اقامت نخست وزیر منفجر شده است، اما مصطفی الکاظمی آسیبی ندیده است. شبکه تلویزیونی الحدس گزارش داد که ۱۰ محافظ نخست وزیر زخمی شده و محل سکونت وی آسیب دیده است.

منطقه سبز که دارای یک سیستم امنیتی مستحکم است، ساختمان های دولتی و سفارتخانه های خارجی را در خود جای داده است. دیپلمات های ساکن آنجا نیز گفتند که صدای انفجار و تیراندازی را شنیده اند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است ولی حمله‌های پهپادی تنها از سوی گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران در عراق صورت می‌گیرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمله به نخست وزیر عراق را محکوم کرد و گفت واشنگتن آماده کمک به بغداد برای تحقیق درباره این حمله است.

به گفته مقامات عراقی، حمله پهپادی به منزل مصطفی الکاظمی با هدف ترور وی انجام گرفته است ولی موفق شده‌اند که نخست وزیر را فورا به مکانی امن منتقل کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا