جهاندانش و فن آوری

گوگل زیرنویس ترجمه زنده را به «کروم» می‌آورد

هر صدایی را که پخش ‌کنید، افزونه ابتدا به زبان اصلی به متن تبدیل می‌کند، و سپس به آهستگی آن را به زبان دلخواه کاربر ترجمه می‌کند

پس از حدود دو سال از معرفی ویژگی زیرنویس ترجمه زنده در گوشی‌های موبایل «گوگل پیکسل»، کمپانی گوگل ممکن است به زودی این ویژگی را به مرورگر «گوگل کروم» نیز اضافه کند.

در صورت اضافه شدن این گزینه به کروم، افزونه ترجمه زنده در کادری قرار می‌گیرد که بخشی از صفحه را می‌پوشاند. هر صدایی را که پخش ‌کنید، افزونه ابتدا به زبان اصلی به متن تبدیل می‌کند، و سپس به آهستگی آن را به زبان دلخواه کاربر ترجمه می‌کند.

گوگل چندین ماه است که در حال آزمایش قابلیت افزونه ترجمه خود برای کروم بوده است، و با وجودی که به نظر می‌رسد این ویژگی در حال پیشرفت است، هنوز هیچ خبر رسمی درباره زمان عرضه نهایی آن وجود ندارد.

به نظر می‌رسد که این افزونه پنج بسته زبانی غیر از انگلیسی، شامل فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و اسپانیایی داشته باشد. کاربران قادر خواهند بود صداهایی که به هر یک از آن شش زبان پخش می‌شود را به زبان دلخواه خود ترجمه کنند.

گوگل حداقل از سال 2020 روی ترجمه زنده کار کرده است، و اولین بار در سال 2021 ترجمه زنده را با گوگل پیکسل 6 معرفی کرد. با نظر به اینکه این شرکت تعداد زبان‌های «مترجم گوگل» را به 133 افزایش داده است، برای افزونه ترجمه زنده نیز جای رشد وجود دارد.

نسخه آزمایشی ترجمه زنده شبیه نسخه موجود در تلفن‌های پیکسل است. نسخه موبایل از زمان انتشار به‌روزرسانی شده است و اکنون از 22 زبان برای ترجمه خودکار چت پشتیبانی می‌کند، اگرچه امکانات ترجمه صوتی آن هنوز هم محدود به شش زبان مذکور است.

با نظر به این حقیقت که زیرنویس ترجمه زنده که این روزها فقط توسط «یوتوب» انجام می‌شود، ضعف‌های بسیاری دارد و بعضا غلط ترجمه می‌کند، قرار گرفتن افزونه ترجمه زنده گوگل در مرورگر کروم می‌تواند بسیاری از کارها را آسان کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا