ایران

بلژیک مبادله «اسدالله اسدی» را رد کرد

سخنگوی وزارت دادگستری بلژیک در سخنانی متناقض با اظهارات سخنگوی قوه قضائیه ایران گفت که اسدالله اسدی، دیپلمات پیشین ایران قرار نیست به زودی در جریان مبادله زندانی‌ها آزاد شود.

دادگاه قانون اساسی بلژیک ماه مارس معاهده مبادله زندانیان با ایران را که می‌تواند منجر به مبادله اسدالله اسدی شود تائید کرد.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه ایران روز چهارشنبه گفت که بلژیک درخواست آزادی اولیویه ونده کاستیل، شهروند زندانی خود در ایران را ارائه کرده و تهران نیز درخواست کرده است که اسدالله اسدی آزاد شود

مسعود ستایشی افزوده بود که مبادله این دو زندانی با یکدیگر پس از طی مراحل «تشریفاتی» صورت خواهد گرفت

با این حال فینسان فان کیکنبارنه، سخنگوی وزارت دادگستری بلژیک در واکنش به این اظهارات گفت: «این پیامی غلط از سوی حکومتی سرکش است که در زمینه ادعاهای غلط تخصص دارد.»

وی افزود: «آنها این کار را انجام می‌دهند تا هموطنی بی‌گناه و خانواده‌اش را بازی دهند و ذهنشان را مشوش کنند.»

فینسان فان کیکنبارنه همچنین مبادله اسدالله اسدی با یک شهروند بلژیکی دیگر در ایران را رد کرد. بروکسل هفته پیش درخواست استرداد اولیویه ونده کاستیل را طبق معاهده مبادله زندانیان با ایران ارائه کرد

اسدالله اسدی به جرم تلاش برای بمبگذاری ددر فرانسه به ۲۰ سال زندان محکوم شده است

مقام‌های ایران اولیویه ونده کاستیل، امدادگر بلژیکی را ماه فوریه سال ۲۰۲۲ بازداشت کرد. قوه قضائیه ایران او را به ۴۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا