اجتماعیایران

وزیر بهداشت: صندلی دانشگاه «پزشکی» جای «بی‌سواد و آقازاده» نیست

وزیر بهداشت دولت ایران با بیان اینکه «حکومت اسلامی» باید فضا ایجاد کند تا همه بتوانند تحصیل کنند «نه مثل ساسانیان فقط آقا زاده ها» درس بخوانند، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته «اتفاقات تلخی» به دلیل «سوءاستفاده از موقعیت پدر و مادر و رانت» ایجاد شده و «بچه پولدارهای بیسواد، آقازاده و دروغگو» که نه لیاقت داشتند و نه سواد، این صندلی‌ها را اشغال کرده‌اند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت دولت ایران، امروز دوشنبه دوم دی ماه طی مراسمی در شیراز بیان کرد: حکومت اسلامی باید فضا ایجاد کند تا همه بتوانند تحصیل کنند «نه مثل ساسانیان فقط آقا زاده ها» درس بخوانند.

 

 

نمکی با بیان اینکه صندلی «دانشگاه‌های علوم پزشکی» جای افراد نخبه است، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته «اتفاقات تلخی» به دلیل «سوءاستفاده از موقعیت پدر و مادر و رانت» ایجاد شده و «بچه پولدارهای بیسواد، آقازاده و دروغگو» که نه لیاقت داشتند و نه سواد، این صندلی‌ها را اشغال کرده‌اند.

 

او در ادامه تصریح کرد: حدود ۱۳۴ دانشجوی آقازاده و خانم‌زاده که از طریق پول و جایگاه والدین خود وارد دانشگاه شده بودند را از دانشگاه بیرون کردیم، پولدارها به شرط دانایی و نخبگی می‌توانند بر صندلی دانشگاه بنشینند.

 

موضوع اعطای سهمیه کنکور به برخی از افراد خاص در سیستم آموزش عالی ایران، طی ماههای اخیر به بحث داغ رسانه ها تبدیل شده است.

 

بسیاری بر این باورند که اعطای سهمیه های کنکور در سیستم آموزش عالی ایران، داوطلبان کنکور در این کشور را نقره‌داغ کرده است. زیرا افراد با وجود رتبه برتر، نمی توانند به رشته مورد نظر راه یابند و همچنین برخی نیز نمی توانند در دانشگاه مورد نظرشان پذیرفته شوند. به همین علت انگیزه‌ای برای ثبت‌نام  (علیرغم یک سال تلاش و کسب رتبه بالا) ندارند.

 

گفتنی است که هفته گذشته ادمین کانال تلگرامی «سهمیه ها» که طی چند ماه اخیر با هدف اعتراض به «اعطای سهمیه های کنکوری – در مقطع پزشکی» برای فرزندان مسئولین و همچنین وابستگان به نهادهای دولت، اقدام به  انتشار مطالبی «مستند» نموده بود، از سوی نیروهای امنیتی دولت ایران بازداشت شده است.

 

بنا به اعلام منابع رسمی دولت ایران، تنها در سه رشته پرمتقاضی علوم پزشکی یعنی دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی بیش از ۶۰ درصد دانشجویان این رشته‌ها بر اساس سهمیه وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا