اجتماعیایرانسلامتی و زندگیمقالات

۷۰ نفر قربانی الکل در طی یک روز

قربانیان فرار از کرونا

دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در این باره گفت: در حدود ۱۹ روز گذشته ۱۲ نفر در این استان بر اثر مصرف الکل تقلبی جان خود را از دست دادند این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل هیچ گونه فوتی ثبت نشده است. در این بازه زمانی 11 مرد و یک زن بر اثر مصرف الکل فوت کرده‌اند.
به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی، وی با اشاره به اینکه در گزارش‌های پزشکی قانونی مرگ چندین نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی پلمب شده هم وجود دارد، به خانواده‌ها هشدار داد: هیچ گونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمب شده نیز در اغلب موارد در کارگاه‌های زیرزمینی تهیه می‌شود، بنابراین به خانواده‌ها هشدار می‌دهیم مراقب فرزندان، نوجوانان و جوانان خود باشند.
مرگ 4 نفر و مسمومیت 36 نفر در اردبیل
طی 3 روز گذشته ۴۰ نفر از شهروندان اردبیلی با مصرف الکل متانول مسموم شدند.
دکتر محمدرضا رضایی‌بنا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از این تعداد سه نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر دچار مرگ مغزی شده و برخی نیز در بخش‌های مختلف از جمله دیالیز بستری شده‌اند. بعضی از شهروندان، با تصور اینکه الکل در پیشگیری از ابتلا به کرونا مؤثر است اقدام به مصرف الکل کرده‌اند در حالی که تمامی الکل‌های موجود فقط برای گندزدایی و ضدعفونی محیط و سطوح بوده و مصرف خوراکی آن سمی و کشنده است.
بررسی پلیس اطلاعات و امنیت نشان می‌دهد که عده‌ای سودجو با استفاده از وایتکس و مواد شوینده، رنگ زرد الکل صنعتی را به رنگ سفید تبدیل کرده و به‌عنوان الکل طبی و فرآورده دارویی فروخته‌اند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، عده‌ای از افراد فرصت‌طلب نیز مشروبات الکلی دست‌ساز آلوده و کشنده را براساس شایعه‌ای که خودشان ساخته‌اند به تعدادی فریب خورده برای نجات از بیماری کرونا فروخته‌اند که خریداران پس از آشامیدن این مواد مهلک، به کام مرگ فرو رفته یا هوشیاری و سلامتی خود را از دست داده‌اند.
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن هشدار به مصرف‌کنندگان این قبیل مواد اعلام کرد که مصرف و آشامیدن هرگونه مشروبات الکلی، چه طبی چه صنعتی و سایر فرآورده‌های مشابه به هیچ عنوان در کنترل، پیشگیری و کاهش بیماری کرونا مؤثر نیست.
39 قربانی در خوزستان
شمار جانباختگان مصرف الکل‌های صنعتی در اهواز به 39 نفر رسید؛ این در حالی است که در پی مصرف الکل در استان خوزستان ۵۰۲ نفر دچار مسمومیت شده‌اند.
دکتر فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به ایلنا گفت: نخستین فرد با عارضه مسمومیت الکلی در تاریخ ۱۶ اسفند به بیمارستان مراجعه کرد که تا ۲۰ اسفند تعداد مسمومیت با الکل به ۵۰۲ نفر رسید. تاکنون در مجموع ۳۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند که ۳۷ نفر از فوتی‌ها در اهواز و ۲ فوتی در رامهرمز هستند که از این تعداد ۳۸ نفر مرد و یک نفر زن است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: میانگین سنی این افراد مسموم ۳۴ سال است که کم سن‌ترین قربانی ۱۵ ساله و مسن‌ترین آنها ۷۲ ساله است.
15 کشته در البرز
محمد آقایاری معاون دادستان کرج ، از افزایش فوتی‌های مشروبات الکلی مسموم به ۱۵ نفر خبر داد و گفت: تاکنون سه نفر به اتهام  فروش الکل تقلبی بازداشت شده‌اند.
وی از کشف و ضبط 4هزار لیتر مشروبات الکلی تقلبی در کرج خبر داد و گفت: از همان لحظات نخست دریافت گزارش، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دستور قاطع برای شناسایی و بازداشت متهمان را به معاونت دادستانی صادر کرد که عملیات اطلاعاتی بدین منظور بلافاصله شروع شد. در این عملیات که تاکنون منجر به بازداشت سه نفر شده چهار هزار لیتر مشروبات الکلی شامل ۲۸۰۰ لیتر مشروب الکلی تقلبی با مارک یکی از شرکت‌های تولید نوشیدنی مطرح کشور و ۱۲۰۰ لیتر الکل تقلبی کشف و ضبط شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا