جهان

فوری؛ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر در ازمیر ترکیه

طبق آخرین اخبار منتشره، ساعت ۱۴:۵۱ روز جمعه ۹ آبان، زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر در ازمیر ترکیه رخ داده است.

پس از زلزله ۶.۶ که مرکز آن در نزدیکی سفری حصار ازمیر گزارش شده، ساختمان‌ها در مناطق بایراکلی و بورنووا ازمیر تخریب شده که بر اثر آن برخی از شهروندان زیر آوار مانده‌اند. سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که ۶ ساختمان تخریب شده است. از سوی دیگر، مرکز زلزله‌نگاری آمریکا اعلام کرد بزرگی این زمین لرزه ۷ ریشتر بوده است.

این زمین لرزه که به شدت در ازمیر احساس شد، وحشت بزرگی بین ساکنین این شهر ایجاد کرد. گفته شده است که برخی از خانه ها تخریب شده و بسیاری از ساختمان ها آسیب دیده اند. این زمین لرزه در ازمیر و همچنین استانهای اطراف احساس شد.

مدیریت حوادث غیر مترقبه ترکیه مرکز زمین لرزه را ۱۷.۲۶ کیلومتری منطقه سفری حصار ازمیر در دریای اژه اعلام کرد و زمین لرزه به مدت ۱۵ ثانیه ادامه داشت.

اعلام شده که برخی از ساختمانها در ازمیر تخریب شده و بسیاری از ساختمانها آسیب دیده اند.

در بیانیه ای که توسط مدیریت حوادث غیر مترقبه ترکیه ارائه شد، عنوان شد که “مطالعات پیمایش میدانی در تمام مناطق زلزله زده ادامه دارد. مطالعات اسکن هوایی توسط نیروهای مسلح ترکیه انجام می شود.”

این زمین لرزه همچنین در آیدین، ​​موغلا، مانیسا، دنیزلی، چاناك‌کاله، بورسا، استانبول، اوشاك، كوتاهیا، یالووا، تكیرداغ و ادیرنه و همچنین ازمیر احساس شد.  بیمارستان ها، آتش نشانی، پلیس و تیم های پزشکی به حالت آماده‌باش در آمدند.

بر اساس اخبار آنادولو، عملیات جستجو و نجات در ساختمانی که به دلیل زمین لرزه در منطقه بایراکلی ازمیر ریزش کرده بود، آغاز شد.

تیومان جونیت آجار، یک شهروند ساکن ازمیر به خبرنگاران گفت که: “برخی از ساختمانهای قدیمی ویران شده است. این لرزش ۴۰-۴۵ ثانیه طول کشید.”

سلیمان سویلو وزیر کشور گفت: “تاکنون گزارش هایی مبنی بر تخریب ۶ ساختمان در بورنووا و بایراکلی ازمیر گزارش شده است. به جز ترکهای کوچک در ساختمان‌های اوشاک، دنیزلی، مانیسا، بالیک اسیر، آیدین و موغلا، هیچ گزارشی مبنی بر اینکه کسی جان خود را از دست داده باشد، دریافت نکرده ایم. گروه‌های امداد به جستجو و مداخلات خود ادامه می دهند.”

آقای سویلو گفت: “پس از زلزله در سواحل ازمیر، تیم های جستجو و نجات و کمک های اولیه بلافاصله به منطقه اعزام شدند. همچنین، پرسنل و وسایل نقلیه برای پشتیبانی به منطقه اعزام شدند. ما تحولات را دنبال می کنیم.”

مراد کوروم، وزیر محیط زیست و برنامه ریزی شهری در بیانیه ای گفت: “ما به سرعت برای نجات افرادی که زیر آوار مانده‌اند دست به کار شدیم.”

یاووز سلیم کوشگر استاندار ازمیر نیز گفت: “هیچ گزارشی در مورد خسارات جانی و مالی منتقل شده به ما وجود ندارد. ما به مرکز بحران می‌رویم، هراطلاعاتی باشد به مردم انتقال خواهیم داد”.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا