جهان

انفجارهای شدید در خانكندی؛ ارتش آذربایجان انبار موشك ارمنستان را منهدم كرد (ویدیو)

امروز جمعه ۹ آبان، وزارت دفاع ارمنستان یکی از شرم آورترین اشتباهات خود را در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات در طول جنگ انجام داد.

سمیون پگوف، شبه روزنامه نگار و عامل-خرابکار روسی، مدیر کانال تلگرامی «وار گونزو» که شب گذشته به قره باغ بازگشته بود، از انفجارهای شدید در خانکندی و مناطق اطراف که با چشم غیر مسلح قابل رویت بود و تصاویر آن در شبکه های اجتماعی ارمنی منتشر شده بود، خبر داد. سمیون پگوف آن را به عنوان “نبرد هوایی آذربایجان با نیروهای پدافند هوایی آرتساخ” توصیف کرد.

در صبح روز جمعه ۹ آبان، مبلغان نظامی ارمنستان “علت واقعی” انفجارهای شدید را که از فاصله نزدیک دیده می شدند، این گونه بیان کردند که این انفجارها نتیجه “حمله به انبار مهمات در منطقه فعالیت گروههای شناسایی-اطلاعاتی آذربایجان” است.

برای کسانی که کمی اطلاعات نظامی دارند، این توضیح می تواند بلافاصله سوالاتی را ایجاد کند: اگر این یک گروه اطلاعاتی خرابکار بود، چگونه آنها می توانستند این همه مهمات، راکت و موشک حمل کنند و یک انبار در مناطق تحت کنترل دشمن یا در نزدیکی آنها بسازند؟ از این گذشته، در هیچ ارتشی در دنیا، گروه های شناسایی-اطلاعاتی مقادیر زیادی مهمات، به ویژه توپخانه و گلوله های موشکی حمل نمی کنند و در مناطقی که نفوذ می کنند، انبار مهمات نمی سازند. این، به زبان ساده مسخره است و با هیچ قانون نظامی سازگار نیست.

ولی وزارت دفاع آذربایجان علت این انفجارهای شدید را که سمیون پگوف آن را “نبرد بین نیروهای هوایی آذربایجان و نیروهای پدافند هوایی ارتساخ” و مبلغان نظامی ارمنستان به عنوان “نتیجه حملات به انبارهای مهمات متعلق به گروه های خرابکار آذربایجان” توصیف کرده بودند را اعلام کرد:

“رسانه های ارمنستان اطلاعات نادرست دیگری در مورد تخریب ادعای انبار مهمات متعلق به ارتش آذربایجان منتشر کرده اند. با این حال، دشمن بار دیگر با انتشار یک فیلم از مسافت نزدیک متعلق به این انبار، دروغ خود را آشکار کرد. در واقع، در شب ۲۹ اکتبر [۸ آبان]، انبار موشک و توپخانه تازه ساخته شده نیروهای مسلح ارمنستان در سرزمین های اشغالی توسط واحدهای ما منهدم شد. بنابراین، مبلغان نظامی دشمن خود را در موقعیتی مضحک قرار دادند.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا